Együtt a jó közszolgáltatásokért - kézikönyv
Ahol nincs tudatos tervezés, ott is van felhasználói élmény. Mi pedig azt szeretnénk, hogy a fővárosi szolgáltatásokkal kapcsolatban jó legyen ez az élmény.
Miért készült el ez a segédanyag?
A Főváros egyik fontos célja egy olyan kezdeményező városkormányzás, melyben fontos az együttműködés és az innováció. Ezt támogatja az ügyfélközpontú városi szolgáltatásfejlesztés megteremtése.
Ez az online segédanyag tartalmazza mindazt a tudást, ami szükséges, hogy a Hivatal munkatársai ügyfélközpontú városi szolgáltatások fejlesztésében működhessenek közre.
Bár ez egy kifejezetten a budapesti Városháza számára készített anyag, örömmel tesszük közzé, hogy minél több önkormányzat és más közigazgatási szervezet is használhassa ezeket a módszereket.
A szolgáltatásokról
Mit tekintünk szolgáltatásnak?
Bővebben a szolgáltatás definícióról
Minden szolgáltatás interakciókból áll
Háttérfolyamatok nélkül nincs szolgáltatás
Tudatos vagy nem tudatos tervezés
A jó szolgáltatás hat jellemzője
Mitől jó egy szolgáltatás
A város lakói, használó állnak a középpontban
Érthető, figyelmes, törődő
Igénybevételének folyamata átlátható
Van felelőse
Folyamatosan fejlődik
Alapértelmezetten digitális
Eszköztár
Tervezési folyamat
Gondolkodási sémák: széles horizont és fókuszálás
Két fontos fázis: a probléma megértése és a megoldás kidolgozása
Csapatmunka
A tervezés, mint projekt
Megbeszélések helyett workshopok
Új szolgáltatás vagy régi javítása
A tervezés 6 lépése
1. Ismerd meg a kontextust!
olvasok még róla2. Beszélgess emberekkel!
Ovasok még róla3. Dolgozd fel amit megtanultál!
Olvasok még róla4. Próbálkozz, kísérletezz!
Olvasok még róla5. Készítsd elő a megvalósítást!
Olvasok még róla6. Koncentrálj a hatásra!
Olvasok még rólaTöltsd le a kézikönyvet!
Utoljára módosítva: 2024. 04. 25.
|Létrehozás dátuma: 2023. 05. 31.