Jövő nyárig pótlóbusz jár a 17-es villamos helyett

2014. április 14-étől autóbusz pótolja a 17-es villamost, a Fővárosi Vízművek és a Fővárosi Csatornázási Művek ugyanis a Budai Fonódó villamoshálózat kiépítését megelőző közműrekonstrukciós munkákat végez a vonal mentén.
 
A közműépítéseket követően, a jelenleg folyó közbeszerzés lezárásával a Budai fonódó villamosprojekt részeként a nyáron a BKK is megkezdi a vonal átépítését, amely előreláthatóan 2015 nyaráig tartó munkavégzést jelent majd. Ennek részeként a 17-es villamosvonal infrastruktúrája teljesen megújul a Margit híd és a Tímár utca között, a felújítás kiterjed Frankel Leó utca és Bécsi út kockaköves szakaszaira is. A vonalon korszerűsítik a megállóhelyeket, megújul az áramellátó rendszer, emellett új villamospálya épül a vonal jelenlegi Margit hídi végállomás és a 19-es és a 41-es villamos Batthyány téri végállomása között, egy Bem téri közbenső villamosmegállóval, illetve kapcsolat létesül a Széll Kálmán tér felé is.
 
A vonal infrastruktúrája teljesen megújul a Margit híd és a Tímár utca között, korszerű pályát, felsővezetéket, megállóhelyeket építenek ki, a felújítás kiterjed Frankel Leó utca és Bécsi út kockaköves szakaszaira is. Új forgalmi rendet vezetnek be: a villamosokat mentesítik a torlódások hatásaitól. A megállókba akadálymentes közlekedésre alkalmas peronok épülnek, a folyamatban lévő járműbeszerzési projekt keretében új, alacsonypadlós villamosok is érkezhetnek a vonalra. A fejlesztés kapcsolódik a III. kerület Óbudai Promenád fejlesztése című projektjéhez, melynek keretében a Bécsi út – Nagyszombat utca – Lajos utca – Kolosy tér által határolt terület újul meg.
 
A 17-es villamos helyett közlekedő pótlóbusz mindennap, kivéve a szombat üzemkezdettől 15:00-ig tartó időszakot a Bécsi út/Vörösvári út–Vörösvári út–Váradi utca–Bécsi út–Nagyszombat utca–Lajos utca–Zsigmond tér–Árpád fejedelem útja–Bem rakpart–Bem József tér–Fő utca–Batthyány tér–Bem rakpart–Árpád fejedelem útja–Zsigmond tér–Lajos utca–Nagyszombat utca–Bécsi út–Bécsi út/Vörösvári út útvonalon közlekedik.
 
Szombati napokon üzemkezdettől 15 óráig a Váradi utcai piac miatt a pótlóbusz a Batthyány tér M+H végállomás irányában Váradi utcai szakaszt kihagyja. Ezért szombatonként az első járatindulástól 15:00-ig ebben az irányban a pótlójárat az Óbudai rendelőintézet és a Váradi utca megállót nem érinti. 
 

Közúti közlekedés a közműépítési munkák idején

A Frankel Leó utca és az Üstökös utca csomópontjában jelenleg is tartó vízvezeték-rekonstrukció miatt az Üstökös utcán egy sávon zajlik a közúti forgalom, tehát a Török utca az Árpád fejedelem útja felől továbbra is elérhető.
 
A Frankel Leó utca forgalmát 2014. április 14-től (hétfőtől) a Lukács fürdő és Üstökös utca, 16-tól (szerdától) az Üstökös utca és Vidra utca, 18-tól (péntektől) pedig a Komjádi Béla utca és a Frankel Leó utca 58. szám közötti részen is a Margit körút felé egyirányúsítják, előreláthatólag két hétre.

Budai fonódó villamoshálózat: a 17-es helyett 19-es, 41-es, 61-es villamos

A Budai fonódó villamosprojekt célja, hogy a jelenleg széttagolt budai villamosvonalak ismét egységes hálózatot alkossanak, új átszállásmentes kapcsolatok jöjjenek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A projektben a 17-es villamos egyesül három budai járattal – a 19-es, a 41-es és a 61-es villamossal –, így hosszú, észak–déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre. Óbudáról átszállásmentes, az autós közlekedéssel szemben is versenyképes kötöttpályás kapcsolat létesül a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé. A fejlesztés érinti a Széll Kálmán tér vágányhálózatát is kapcsolódva a tér rekonstrukciójához.
 
A Budai fonódó Széll Kálmán téri ágának nyáron induló felújítása keretében a 17-es villamos vonalát összekötik a 4-es és 6-os villamoséval a Frankel Leó utcán és a Török utcán keresztül. Új vágánykapcsolat létesül a Margit körút–Frankel Leó úti csomópontban a 17-es és a 4-es, 6-os villamosvonal csatlakozásának biztosításához. Megállóhely épül a Török utcában és Frankel Leó utcában, és többféle korszerű felépítmény készül annak érdekében, hogy a jelenlegi zaj- és rezgésterhelés ne emelkedjen. Megtörténik a Széna téri kitérők cseréje, mely a kivitelezési határ is egyben, ezen a ponton csatlakozik a Széll Kálmán tér fejlesztése és a Budai fonódó Széll Kálmán téri ág projekt.
 
A jelenlegi nyomvonalon a Margit hídtól a Tímár utcáig megújul a villamospálya. A jelenlegi 17-es villamosvonal pályájának részleges felújítását követően nő az utazási sebesség, így csökken az utazási idő. A Margit körút és a Nagyszombat utca között felújítják a Frankel Leó utca és a Bécsi út rossz állapotú, kockaköves útburkolatát, továbbá a járdákat és a zöldfelületeket is.
 
Forgalmi zavarok idején a vonal szakaszos üzemét lehetővé tevő vágánykapcsolatokat hoznak létre a Szent Lukács Gyógyfürdő megállóhelynél és a Nagyszombat utcánál. Korszerűsítik a megállóhelyeket, ezzel párhuzamosan az útépítési, forgalomtechnikai, közműépítési, műtárgyépítési munkákat is elvégzik.
 
A Frankel Leó utca és a Török utca csomópontját és az ott található kis teret teljes egészében felújítják, több helyen cserje- és fatelepítéssel teszik barátságosabbá a környezetet. Ugyancsak megújul a Zsigmond tér, a csomópont teljes átalakításával tehát kedvezőbbé válik a kereszteződésben való átjutás, az átépítéssel kellemes, élhető közteret alakítanak ki. Megváltozik az Árpád fejedelem útján az Üstökös utcai kereszteződés forgalmi rendje: balra kanyarodási lehetőséget biztosítanak a Batthyány tér felől érkező autósoknak. Az Árpád fejedelem útja–Komjádi Béla utca csomópontban szintén biztosítják a balra kanyarodási és megfordulási lehetőséget a déli irányból érkezők számára, ezzel együtt megszüntetik a balesetveszélyes, jelzőlámpás szabályozás nélküli megfordulási lehetőséget.
 
A felújítást követően a villamosvonal megállóhelyei a Margit híd és a Tímár utca között, továbbá a Váradi utcánál, és a Vörösvári úti végállomáson akadálymentesekké válnak, a villamosvonal környezete pedig új arculatot kap ezen a szakaszon, köszönhetően a „faltól falig” történő felújításnak, a megújuló  utastájékoztatásnak, az átépülő Zsigmond térnek, amely új forgalmi rendjével valódi köztérré alakul majd.
 
A Vörösvári útig megújul az áramellátó rendszer is. A vonalszakasz áramellátásának felújításakor három áramátalakító állomást is korszerűsítenek, ezen kívül teljes hosszában megújul a felsővezeték-hálózat, valamint kicserélik az energiaellátást biztosító kábeleket. Az energiaellátás fejlesztésének köszönhetően növekszik az energiahatékonyság és az üzembiztonság.
 
A frissen felújított vonalon részben a járműbeszerzési projekt keretében beszerzésre kerülő új, alacsonypadlós korszerű villamosok állnak majd forgalomba.
 
Budapesti Közlekedési Központ

Hírek

RSS megtekintés