György István: Budapest érdeke, hogy megvalósuljon a budai fonódó villamosprojekt

A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettese szerint a főváros közlekedése szempontjából meghatározó a budai fonódó villamoshálózat létrejötte. György István arról tájékoztatott, ennek érdekében készek további kompromisszumra a projektet eddig megakadályozó II. kerülettel.
 
A városvezető Vitézy Dáviddal, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójával közösen tartott rendkívüli sajtótájékoztatóján újból nyomatékosította, hogy a főváros számára kiemelt jelentőséggel bír a szóban forgó villamoshálózat megvalósulásának ügye. „A budai fonódó Budapest egyik legkomolyabb és legígéretesebb kötöttpályás közlekedésfejlesztési beruházása. Ez egyúttal az Európai Bizottság véleménye is, hiszen a nagyprojekt a testület által is a legjobb minősítésben részesült” – közölte a politikus.
 
György István hozzátette: a megvalósulás érdekében lényegében minden fontos engedélyeztetési eljárás sikerrel zárult, kivéve azokat, amelyek a II. kerület önkormányzatához, illetve szakhatóságához köthetők. Ezenkívül szintén hiányzik még a helyi képviselőtestület tulajdonosi hozzájárulása is. A főpolgármester-helyettes ezúttal azért is tartotta szükségesnek, hogy kiálljon a nyilvánosság elé, mivel szerinte a mai napon Láng Zsolt II. kerületi polgármester olyan vádakkal illette Tarlós István főpolgármestert, amelyek nem csupán minden alapot nélkülöznek, de sértőek is. Kitért arra is, hogy a II. kerület korábbi – még a Demszky-éra alatti – kifogásai közül többet is orvosoltak, ám azok időről-időre újabb kontextusban merülnek fel részükről.
 
György István azt a Láng Zsoltéktól származó kifogást nevezte fő oknak, miszerint a megépülő hálózat a városrész számára jelentős környezetterhelést generálna. A főpolgármester-helyettes úgy véli, egyrészt nem létezik olyan fejlesztés, amely bizonyos fokú hátrányokkal ne járna, másrészt viszont ők készíttettek egy szimulációs tanulmányt, amely az ő igazukat támasztja alá – a II. kerület azonban ezt nem fogadja el. „Természetesen Láng Zsoltéknak képviselniük kell a kerületük érdekeit, ám véleményüket be kell illeszteniük az összbudapesti fejlesztési elképzelésekbe” – adott nyomatékot véleményének a politikus, aki említést tett egy, hat civil szervezet által megfogalmazott nyílt levélről is, amelyben az aláírók Láng Zsolttól a fővárossal való együttműködést kérik.
 
Vitézy Dávid az elhangzottakhoz hozzáfűzte: áttekintették az összes II. kerületi észrevételt, és törekedni fognak a kompromisszumos megoldásra. Ennek értelmében a legfontosabb kifogást orvosolva vállalják, hogy a 17-es villamos vonalát felújítják. Ehhez azonban csak akkor nyújthatják be az uniós pályázati kérelmet, ha már bírják a projekthez a II. kerület beleegyezését.
 
György István kitért arra is: nem igaz Láng Zsolt azon állítása, miszerint a fonódó uniós támogatása nem kötődik dátumhoz. Ennek igazolására bemutatta a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség levelét, amelyben Szalóki Flórián főigazgató egyértelműen 2010. december 31-ét jelöli meg határidőnek. A főpolgármester-helyettes tájékoztatása szerint ezt az időpontot még ki tudták tolni 2011 első negyedéve végéig, ám több módosításra nem lesz lehetőség, és eleshetnek több mint 5 milliárd forint uniós támogatástól.
 
Tarlós István néhány nappal ezelőtt egyébként újabb levelet írt Láng Zsoltnak, amelyben kérte, hogy a II. kerület lehetőleg még január végéig foglalja össze kifogásait a projekttel kapcsolatban.

A budai fonódó hálózat terve

 
A mintegy 6 milliárd forintba kerülő beruházással (amelyből több mint 5 milliárdot biztosítana az EU) Buda észak-déli villamosvonalait kötnék össze. A jelenlegi 17-es vonalát (a Török utcán, illetve a Frankel Leó úton) összekötnék a Margit körúti pályával, így a meghosszabbított 61-es vonal az óbudai külső végállomástól a Margit körút - Moszkva tér - Alkotás utca útvonalon egészen a Móricz Zsigmond körtérig járna. A 17-es vonalát a Bem rakpart felé is meghosszabbítanák, összekötve a 19-es pályájával, az így létrejövő, hosszabb 19-es járat pedig az óbudai végállomástól a Margit híd alatt továbbvezetve a budai felső rakparton haladna tovább, a Bartók Béla útra kanyarodva egészen a Kelenföldi pályaudvarig. A 41-es villamos Kamaraerdőtől a Batthyány térig tartó mostani szakasza ugyancsak meghosszabbodna, a járat új külső végállomása szintén Óbudára kerülne.

Sajtótájékoztató: videó

Hírek

RSS megtekintés