Csak a terheléspróba után indulhat el a közlekedés az 1-es villamos új szakaszán

​Az 1-es villamos új, meghosszabbított vonalszakaszának építése a tervezett ütem szerint halad, a Rákóczi híd próbaterhelése, a hídvizsgálat és az eredmények értékelése a villamospálya kialakításának befejezése után, február-márciusban lehetséges.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) mint az 1-es villamos meghosszabbított vonalának építtetője az érvényes építési, vasútépítési engedélyek alapján, a terveknek megfelelően végezteti a munkát. A vállalkozó a szerződött mérnök folyamatos felügyeletével dolgozik. Az építkezés kivitelezési határideje 2015. január 28-a, mely időponttal kapcsolatban a vállalkozó továbbra sem jelzett késedelmet a BKK-nak. A januári határidő tehát – a kivitelezési szerződés szerint – a pálya műszaki átadás-átvételét jelenti. Ezt követi az utasforgalmi próbaüzemet megelőző hatósági folyamat: a Rákóczi híd próbaterhelése és a híd vizsgálata. 

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2014. december 8-i végzésében kiegészítéseket, pontosításokat kért. 2014. december elején, amikor az 1-es villamos január végi indulását jelezték, még nem tudhattak a hatóság egy héttel később küldött végzéséről. Természetesen a BKK a hatóság követelményeinek a megbízott mérnök és kivitelező révén minden tekintetben eleget tesz.

A BKK a feladatok megoldásába haladéktalanul bevonta a vállalkozót, a mérnököt, valamint rajtuk keresztül egy külső szakértőt – ők a hatósággal is folyamatosan egyeztetnek. A következő hetek részletes feladataira ütemterv készül beleértve a kiegészítő vizsgálatokat, a számításokat, a próbaterhelés előkészületeit. Ezek közül a vizsgálatok és a számítások már tartanak, a próbaterheléseket pedig várhatóan február egyik hétvégéjén végzik a Rákóczi híd teljes lezárásával. 

A BKK a Nemzeti Közlekedési Hatóság előírásainak megfelelően dolgozik, összehangolt szakmai tevékenységet végez. Olyan helyzetről, kockázatról, amelyik a villamosközlekedést meghiúsítaná, jelenleg nincs információ.

Budapesti Közlekedési Központ