Befejeződött az M2-es metró hétköznap esti autóbuszos pótlása

A Siemens által szállított új biztosítóberendezés tesztjeivel, majd a rendszer beüzemelésével lezárul az Alstom metrókocsik üzemeltetési átállásának és az M2-es vonal felújításának utolsó szakasza. Az októberben elkezdett, rendszerint hétköznap esténként tartott próbafutások befejeződtek, ezért december 2-ától (hétfőtől) már minden munkanap estéjén jár majd a metró. Az új biztosítóberendezésre való végleges átállásra várhatóan jövő hétvégén kerül sor, akkor még kell üzemszünetekre számítani.

Az elmúlt hetekben vizsgázott az M2-es metró vonalán az új biztosítóberendezés, az utasok nélküli tesztüzem addig tartott, ameddig az új rendszer hibamentes működést nem tanúsított. A teszt során a rendszer minden esetleges hibáját feltárták, és a szükséges javításokat, finomhangolásokat a vállalkozó Siemens szakemberei elvégezték. Ennek köszönhetően december 2-ától, hétfőtől már minden hétköznap este a korábbi menetrend szerint közlekedik az M2-es metró. Az utolsó autóbuszos pótlás várhatóan jövő hétvégén lesz, ekkor megvalósul az új biztosítórendszerre való átállás, és elkezdődhet az új biztosítóberendezés élesüzeme. Az ezzel kapcsolatos forgalmi változásokról később adnak tájékoztatást.

Az új rendszer az ország egyik legmodernebb vasúti biztosítóberendezése. Előnye, hogy a folyamatos vonatvezérléssel növekedni fog a biztonság, a rendszer állandóan ellenőrzi a járművezető tevékenységét is. Az új rendszer a számítógépes vezérlésnek köszönhetően automatikusan ellenőrzi és kezeli  az esetleges menetrendi zavarokat. Az eddigieknél biztonságosabb üzemmód megteremti a lehetőségét akár a 90 másodperces követési időnek, amelynek többek között a forgalmi zavarok elhárításában van szerepe, és lehetőséget teremt egy esetleges csúcsidei sűrítésre is. Az új rendszer pár nappal az átállás után lehetővé teszi, hogy a kijelzők az M2 vonalán végre ne az utolsó metró elhaladása óta eltelt időt mutassák, hanem a következő vonat várható érkezését. 

A biztosítóberendezést és a vonatvezérlő rendszert a Siemens szállította. A beruházás értéke 26 millió euró, mintegy 7,8 milliárd forint.

Budapesti Közlekedési Központ

Hírek

RSS megtekintés