Az M4-es metró vonalán folytatódik az új Metropolis jármű tesztelése

Befejeződött a november végén az M4 vonalára Budapestre érkezett első új, négykocsis prototípus metrószerelvény tesztelése az M2-es vonalon. A hamarosan induló tartampróbára való felkészítés a következő napokban az M4-es vonal Kelenföldi pályaudvar és Móricz Zsigmond körtér közötti szakaszán folytatódik, az M4 első szerelvénye tehát megkezdi futását leendő saját vonalán.
 
Ahogy arról korábban tájékoztattunk, a szerelvényeket gyártó ALSTOM - az ottani tesztek befejezését követően - november végén hivatalosan is bemutatta Valenciennes-ben a magyar hatóságnak az M4-es vonalra gyártott prototípus járművet, majd Budapestre szállította és december elején az M2-es vonal tesztpályáján kezdte meg annak tesztelését. Eközben az M4 első elkészült pályaszakaszát is teszteltük az elmúlt hetekben: először egy szovjet vonattal, majd az M2 egyik Alstom-vonatával.
 
Az M2-es vonalon az elmúlt hetekben elvégzett teszteket követően a gyártó a napokban átszállítja a szerelvényt a BKV Fehér úti járműtelepéről az M4-es vonal kelenföldi járműtelepére, és - a hatóság engedélyének kézhezvételét követően - újabb tesztekkel folytatja a jármű felkészítését a hamarosan induló tartampróbára. A prototípus felkészítése az M4-es vonal november végén sikeresen tesztelt Kelenföldi pályaudvar és Móricz Zsigmond körtér közötti szakaszán folytatódik.
 
Számos dolgot meg kell még vizsgálniuk a szakembereknek: lesz többek között rövidzárlat-próba, vonatszakadást, szétkapcsolást és a gyors feszültségugrást ellenőrző próba, zajmérés, akadályérzékelés, kisiklás-érzékelés. Tesztelni kell az utazási kényelmet is mielőtt - várhatóan január elején - megkezdődhet a tényleges tartampróba annak érdekében, hogy az ALSTOM a jármű végleges típusengedélyét 2013 februárjában - a vállalt határidőre - megszerezhesse.
 
A BKV és az ALSTOM között 2006 májusában létrejött szerződés értelmében a gyártó a 4-es metró vonalára 15 darab, egyenként négy kocsiból álló, automata üzemmódra is képes járművet szállít majd az elkövetkezendő időszakban. A jelenleg zajló előkészületek, illetve a hamarosan induló tartampróba célja, hogy tartható legyen a 2014 első felére tervezett utasforgalmi próbaüzem, illetve véghatáridő.
 
 
Fővárosi Önkormányzat
Budapesti Közlekedési Központ
DBR Metró Projekt Igazgatóság
ALSTOM Transport