Óbuda támogatja a budai fonódó villamosprojektet

A III. kerületi önkormányzat is támogatja az úgynevezett budai fonódó villamosprojektet, mivel szükségesnek tartja a fővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztését.
 
Az önkormányzat keddi, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a projekt a személygépjármű-forgalommal szemben növelné a közösségi közlekedés vonzerejét, a 17-es villamosvonal felújítása pedig az újlaki városrehabilitáció számára ugyancsak rendkívül fontos. Mint írták, a 19-es és a 41-es villamos is Óbudáig közlekedne, ezzel létrejönne az észak-déli közlekedési tengely, amely a III. kerületben élők utazását jelentős mértékben könnyebbé, kényelmesebbé tenné. Óbuda-Békásmegyer kész megadni minden segítséget a vita mielőbbi rendezése érdekében - közölte az önkormányzat.
 
A budai villamosvonalakat összekötő projekt mintegy 6 milliárd forintba kerülne. Az összeg jelentős részét, 5 milliárd forintot az Európai Unió finanszírozná, amennyiben azonban a II. kerület március 31-ig nem adja ki az építkezéshez szükséges hozzájárulásokat, akkor elvész a támogatás.
 
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) múlt héten közölte, hogy a II. kerület továbbra sem adta meg hozzájárulását az építési engedélyhez, és a kerület nem válaszol a megkeresésekre. A városrész vezetése erre úgy reagált, hogy minden megkeresésre válaszoltak, szakmai kifogásaik pedig nem változtak, de nem sorolták fel azok mibenlétét. Az MTI ezzel kapcsolatban kedden kereste Láng Zsolt (Fidesz) polgármestert, aki mindeddig nem válaszolt a megkeresésre.
 
György István (Fidesz) városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes hétfőn, sajtótájékoztatón azt mondta: a projekt akadályoztatása nem csak Budának, de egész Budapestnek káros. A Magyar Hírlap hétfői számában Láng Zsolt ezzel szemben azt mondta: nem csak a kerület, de egész Buda számára évtizedekre káros lehet az elképzelés, ezért nem támogatják azt. "...nem igaz, hogy támogatási pénzt veszítünk el, hiszen a jelenlegi, jóval nagyobb keret 2013-ig bármilyen közösségi közlekedési fejlesztést célzó projekt rendelkezésre áll" - nyilatkozta a lapnak Láng Zsolt. "...minden egyeztetésen ott voltunk, és érdemi módosítási javaslatokat fogalmaztunk meg" - mondta arra a kérdésre, hogy miért nem teszi meg a villamosok nyomvonalára vonatkozó javaslatait. A polgármester hangsúlyozta, hogy a helyi képviselő-testület egyhangú döntést hozott a kérdéssel kapcsolatban, de azt a beruházó 2009 óta nem hajlandó figyelembe venni.
 
Láng Zsolt szerint önmagáért beszél, hogy az eredeti Hagyó-terveken gyakorlatilag semmilyen változtatás nem történt a mai napig. "A megalapozó hatástanulmányt, amelyre a főváros folyamatosan hivatkozik, a rendőrség vizsgálja, mégpedig az elszámoltatási kormánybiztos bejelentésére" - jegyezte meg a lapnak nyilatkozó polgármester.

A budai fonódó villamosprojekt első ütemében a 17-es villamos jelenlegi vonala déli irányban két helyen kapcsolódna a meglévő hálózathoz. A Török utcán, illetve a Frankel Leó utcán át a Moszkva tér felé, a Bem rakparton keresztül pedig a Batthyány téri vonallal adná meg az összeköttetést. A projekt keretében összekapcsolódó villamoshálózaton a 61-es járat Óbudáról a Bécsi út - Frankel Leó utca - Margit körút - Moszkva tér - Alkotás utca - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedne a jövőben. A 19-es villamos a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Szent Gellért tér - Kelenföldi pályaudvar útvonalon, a 41-es villamos pedig a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Szent Gellért tér - Fehérvári út - Kamaraerdő útvonalon járna.
 
MTI

Hírek

RSS megtekintés