Budapest retro Skodáját is megvennék a szigetlakók

​Budapest, a várost propagáló információs pult, fotókiállítás és interaktív játék mellett idén először retro autós kertmozival is várja a látogatókat a 20. Sziget Fesztiválon.
A stand három fővárosi cég, a Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft, a Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft, továbbá a Studio Metropolitana Nonprofit Kft. együttműködésében valósul meg, de részt vesz a megjelenésben a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., a Fővárosi Állat- és Növénykert, vagy a Fővárosi Vízművek is.
 
Vasárnapig tegyék félre nekem ezt a piros Skodát! - erősködött egy német fiatal, akinek feltett szándéka az autó megvásárlása még akkor is, ha nem eladó. A Fővárosi Önkormányzat szervezésében kiállított retro autós kertmozi nagy népszerűségnek örvend már a -1-ik napon. Az ötletet a Sziget 20. születésnapja adta, így a két évtizeddel ezelőtt használatos – mostanra bontóból beszerzett- két Trabant, Wartburg, és „kispolszki” valamint Skoda típusú autókba be is lehet ülni és napi három alkalommal filmet nézni, a többi között például a „Budapest Retro” című filmet. A vállalkozóbb kedvűek az autókra üzeneteket is írhatnak Budapestről, vagy a Szigettel kapcsolatos élményeikről. A Budapest Standon a retro hangulathoz kötődő „Ablak a múltra” című fotókiállítás keretében Kerényi Zoltán képei tekinthetők meg. Az érintőképernyős plazma tv-n pedig, szintén budapesti városképek között válogathatnak a vendégek.
 
Az interaktív úgynevezett Greenbox-játék segítségével a külföldiek játékosan ismerhetik meg Budapestet. Különböző feladatokat kell megoldaniuk, mint például el kell kapniuk egy labdát a Széchenyi fürdőben, a legjobbak között pedig értékes belépőket osztanak ki a fővárosi cégek.
 
A turisztikai információs ponton legnépszerűbbek a várostérképek és a helyi látványosságokkal kapcsolatos információs füzetek, bár legkelendőbb mégis a Fővárosi Vízművek által biztosított ingyenes zacskós víz, amelyből a főváros a hőségre való tekintettel több, mint 1000 litert oszt szét naponta.
 
Az eddigi tapasztalatok alapján a 20-25 év közötti fiatalok érdeklődnek leginkább, 85 százalékuk külföldi.

A Budapest-stand déltől hajnali 1-ig várja a látogatókat.