Folyamatban

Kerékpáros fejlesztések városszerte

Azok is kerékpárra ülhetnek, akik eddig csak szerettek volna

Biztonságosabb és vonzóbb kerékpározás Budapesten

2020-tól az elfogadott stratégiai céloknak megfelelően, de évtizedes lemaradást behozva fogtunk a kerékpárosbarát útvonalak fejlesztésébe. 2024-ig 52 kilométer új kerékpárúttal és sávval foltoztuk be a töredezett hálózatot. A forgalmasabb főutakon védett kerékpársávokat alakítottunk ki, miközben Kelenföldtől Kispestig, Kőbányától Újpesten át Óbudáig építettünk kerületeket összekötő útvonalakat. További 450 kilométernyi utca forgalomcsillapításával segítettük, hogy gyerekektől idősekig többen kerékpározhassanak Budapesten – akár a mindennapokban vagy szabadidős célból.

Felgyorsítottuk a kerékpártárolók építését, rendet tettünk a rollerkáoszban, és sikertörténetté alakítottuk a Bubit. Fenntartható közlekedési fejlesztéseiért Budapest elnyerte az Európai Bizottság díját is.

A fejlesztések eredményei

  • Kiterjedt hálózat

    Kiterjedt hálózat

    A kerékpáros főhálózat hiányosságainak pótlása mellett a külvárosi és szabadidős kerékpáros hálózatot is fejlesztjük.

  • Biztonságos biciklizés

    Biztonságos biciklizés

    Védett kerékpársávokkal, a balesetveszélyes helyszínek átalakításával és forgalomcsillapítással tesszük biztonságosabbá a kerékpározást.

  • Mikromobilitási pontok

    Mikromobilitási pontok

    Létrehoztuk és folyamatosan bővítjük a Mobi-pontokat. Ezzel rendet tettünk rollerek parkolásában és kerékpártárolókat is építettünk.

Elérhetőbb kerékpározás mindenkinek

A kerékpáros közlekedést nemcsak az utakon tehetjük vonzóbbá. A kerékpártárolási lehetőségek növelése, a digitális kerékpáros útvonaltervező fejlesztése, a kerékpárszállítás feltételeinek bővítése a BKK járatain vagy a közbringarendszer megújítása is segítenek biciklire ülni azoknak, akik addig csak szerettek volna.

Kapcsolódó kerékpáros fejlesztések

  • B+R parkolók

    B+R parkolók

    A kiemelt közösségi közlekedési vonalak mentén közel megdupláztuk az elérhető fedett kerékpártárolók számát.

    Bővebben
  • Kerékpárszállítás BKK járatokon

    Kerékpárszállítás BKK járatokon

    Egyre több tömegközlekedési járművön tesszük lehetővé a kerékpárszállítást.

    Bővebben
  • Kerékpártámaszok

    Kerékpártámaszok

    A B+R parkolók és a Mobi-pontok mellett kerékpártámaszokat és fedett kerékpártárolókat alakítunk ki.

Fejlesztések lépésről-lépsre

    BUBI

    Folyamatosan fejlesztjük a MOL Bubit

    2021-ben teljesen megújítottuk a MOL Bubi közbringarendszert, amelynek azóta egyre szárnyal a népszerűsége. Folyamatosan bővítjük a MOL Bubi szolgáltatásait, mely eredményeként már több mint 200 gyűjtőállomáson 2460 kerékpár használható.

    Bővebben

    Átgondolt tervek alapján fejlesztjük a kerékpáros közlekedést

    A kerékpározást nem önmagáért fejlesztjük, hanem egy egészséges város építőkockájának tekintjük. A kerékpározás környezetbarát közlekedési forma, ami hozzájárul a levegő- és zajszennyezés csökkentéséhez. Így az utcák és közterületek biztonságosabbak, zöldebbek és egészségesebbek lehetnek.

    Kerékpárforgalom a Nagykörúton

    Budapesti Mobilitási Terv 2030

    A 2019-ben szakmai és politikai konszenzussal elfogadott, 2023-ban frissített Budapesti Mobilitási Terv (BMT) egyik fontos célja, hogy a kerékpáros közlekedés arányát a városon belül megötszörözzük, így minden tizedik utazás biciklivel történjen Budapesten. Ez a cél is azt szolgálja, hogy Budapest élhető és fenntartható város legyen.

    A fejlesztéseknek két fő iránya van: a városi kerékpáros főhálózat hiányosságainak pótlása, valamint a meglévő hálózat biztonságának növelése. A biztonságos és közvetlen kerékpáros kapcsolatok növelésével lehet ugyanis a városi közlekedésben mindenki számára valós alternatíva a kerékpáros közlekedés.

    Bővebben

    Kerékpárforgalmi Főhálózati Terv

    Részletes szakmai munkára és társadalmi egyeztetésre alapozva kidolgoztuk Budapest Kerékpárforgalmi Főhálózati Tervét, ami meghatározza, hogy hol, mikor és hogyan kell fejleszteni a kerékpáros közlekedést a stratégiai célok elérése érdekében. A fejlesztéseket adatokkal alapozzuk meg.

    Bővebben
    Kerékpársáv festés a Villányi úton
    -

    Közlekedésbiztonsági fejlesztések

    Ahhoz, hogy többen válasszák a kerékpáros közlekedést, elengedhetetlen a kerékpározás biztonságának a növelése. Ez az egyik fő intézkedési pontja Budapest Közlekedésbiztonsági Stratégiájának is, melynek célja, hogy 2030-ra a felére, 2050-re pedig nullára csökkentsük a halálos közúti balesetek számát Budapesten. Ezt a meglévő kerékpárutak biztonságosabbá tételével, a forgalmas sugárutak mentén védett kerékpársávok kialakításával, differenciált forgalomcsillapítással, valamint szemléletformáló- és oktató munkával érhetjük el.

    Bővebben

    Biztonságosabb kerékpározás Budapesten

    • Védett kerékpársávok

      Védett kerékpársávok

      2023-ban létrehoztuk Budapest első, oszlopsorral védett kerékpársávjait az Üllői úton, a Váci úton és a Szent István körúton.

    • Kisebb forgalom

      Kisebb forgalom

      A lakóövezetekben és a belvárosban az átmenő forgalom korlátozásával tesszük biztonságosabbá a gyalogos- és kerékpáros közlekedést.

    • Megfelelő sebességhatárok

      Megfelelő sebességhatárok

      A védtelenebb közlekedők biztonsága érdekében az út használatának és kialakításnak megfelelő sebességhatárokat alkalmazunk.

    További enbudapestem.hu hírek

    További közlekedési fejlesztések

    További fejlesztések
    • Előkészítés alatt

      Fonódó villamoshálózat 2030

      A Fővárosi Önkormányzat elkötelezett a kötöttpályás közlekedés fejlesztése mellett, folyamatosan növelni kell a villamoshálózat hosszát és átjárhatóságát, a járművek számát, és a modern, alacsonypadlós, légkondicionált járművek arányát a flottán belül.

      Bővebben
    • Kész

      M3-as metró felújítás

      Új, modern külsőt kaptak a metróállomások. Akadálymentesítettük az összes megállót és modern biztonsági rendszereket építettünk ki.

      Bővebben
    Utoljára módosítva: 2024. 07. 19.
    |
    Létrehozás dátuma: 2024. 04. 17.