Előkészítés alatt

Duna-parti fonódó villamos

Budai fonódó II. ütem: a Duna-parti villamos meghosszabbítása Dél-Budán

Műegyetem rakparti villamos látványterv

A budai fonódó villamos meghosszabbítása

A budai fonódó hálózat következő üteme egy új vonal építését jelenti déli irányba, ami eléri a Szent Gellért tértől kezdődő egyetemi negyedet, az Infoparkot és a Kopaszi-gát környezetében kiépülő új, vegyes funkciójú városrészt is.

A fejlesztés számokban

  • 3 km

    3 km

    új villamosvonal

  • 1,6 km

    1,6 km

    füvesített szakasz

  • 7

    7

    új megálló

A fejlesztés részletei

A Budai fonódó villamoshálózat első ütemének kiépítése infrastrukturális fejlesztést csak Buda északi részén jelentett, de délen is jelentős hatása volt a hálózatra. Az új, Duna-parti vonalon közlekedő villamosok a Szent Gellért téren kialakított vágánykapcsolatnak köszönhetően észak felé Óbuda irányába, valamint a Szabadság hídon át a Deák Ferenc tér, és a Bajcsy-Zsilinszky úti vágányok megépülte után Újpest, Káposztásmegyer irányába is tovább tudnak majd haladni.   

A villamosvonal megépítése magas színvonalú közterületfejlesztést is jelent. A Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter rakparton jelentősen csökken az autóforgalom és a burkolt terület aránya, javulnak a kerékpározás feltételei. A Műegyetem központi épülete előtt reprezentatív tér jön létre. A Budafoki úti végállomástól a későbbiekben lehetőség nyílik egy déli irányú vonalhosszabbításra a Budafoki úton.  

A villamosok – ahol lehetséges – füvesített pályán futnak, és egységes, új fasor jön létre. A vonal terveit a Budapest Fejlesztési Központ készítette a Főváros közreműködésével. 

2023.09.22. Légifelvételek az Ezsébet, a Szabadság, a Petőfi és a Rákóczi hídról.

Műegyetem

A BME bejárata előtt reprezentatív, a helyszínhez méltó köztér jön létre, ami a Duna felé is kapcsolatot biztosít. A több mint 20 ezer hallgatóval rendelkező egyetem a Bertalan Lajos utcánál új villamosmegállót kap, valamint az egyetem megközelíthetőségét javítja a rakparton kiépülő Szent Gellért tér és Petőfi híd megálló is.

2023.09.22. Légifelvételek az Ezsébet, a Szabadság, a Petőfi és a Rákóczi hídról.

Infopark

A rendszerváltás után a meg nem valósult világkiállítás központi helyszínének kijelölt területen több ezer embernek munkát adó irodanegyed és szintén napi szinten több ezer hallgatót fogadó egyetemváros jött létre, aminek a jelentős része a mai napig nem kapta meg a szükséges közösségi közlekedési kapcsolatokat. Az új vonalon létesítendő két megálló a terület jelentős részéről kényelmesen elérhető.

2023.09.22. Légifelvételek az Ezsébet, a Szabadság, a Petőfi és a Rákóczi hídról.

Buda-part

A Buda-part Budapest jelenleg leggyorsabban növekvő városnegyede. A negyed, a kerület és az egész város elemi érdeke, hogy az itt élő, dolgozó több tízezer (tervezetten 30.000) ember minél nagyobb arányban a közösségi közlekedést válassza. Ehhez magas minőségű, fontos hálózati kapcsolatokkal rendelkező, nagy kapacitású vonalakra van szükség. 

Villamosok

Új villamosok Budapestnek

Az új villamosoknak és az elmúlt években a legfontosabb pontokon történt beavatkozásoknak köszönhetően egyre több vonalon közlekednek korszerű, alacsonypadlós CAF villamosok. Az elmúlt években több fontos fejlesztés is megvalósult Budapesten, amivel kényelmesebb lett a villamosközlekedés. Tudj meg többet az új villamosokról!

Bővebben

Kapcsolódó fejlesztések

Fonódó villamoshálózat 2030

Új villamosok, buszok és trolik

Közlekedésfejlesztés

Utoljára módosítva: 2024. 03. 07.
|
Létrehozás dátuma: 2024. 03. 06.