![Műegyetem rakparti villamos látványterv](/api/file/image/maegyetem-rakpart-terv.jpeg?size=landscape&quality=100&format=webp)
A budai fonódó villamos meghosszabbítása
A budai fonódó hálózat következő üteme egy új vonal építését jelenti déli irányba, ami eléri a Szent Gellért tértől kezdődő egyetemi negyedet, az Infoparkot és a Kopaszi-gát környezetében kiépülő új, vegyes funkciójú városrészt is.
A fejlesztés számokban
A fejlesztés részletei
A Budai fonódó villamoshálózat első ütemének kiépítése infrastrukturális fejlesztést csak Buda északi részén jelentett, de délen is jelentős hatása volt a hálózatra. Az új, Duna-parti vonalon közlekedő villamosok a Szent Gellért téren kialakított vágánykapcsolatnak köszönhetően több irányba is tudnak haladni. Észak felé Óbuda irányába, valamint a Szabadság hídon át a Deák Ferenc tér felé. A Bajcsy-Zsilinszky úti vágányok megépülte után pedig Újpest, Káposztásmegyer irányába is tovább tudnak majd haladni.
A villamosvonal megépítése magas színvonalú közterületfejlesztést is jelent. A Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter rakparton jelentősen csökken az autóforgalom és a burkolt terület aránya, javulnak a kerékpározás feltételei. A Műegyetem központi épülete előtt reprezentatív tér jön létre. A Budafoki úti végállomástól a későbbiekben lehetőség nyílik egy déli irányú vonalhosszabbításra a Budafoki úton.
A villamosok – ahol lehetséges – füvesített pályán futnak, és egységes, új fasor jön létre. A vonal terveit a Budapest Fejlesztési Központ készítette a Főváros közreműködésével.
![2023.09.22. Légifelvételek az Ezsébet, a Szabadság, a Petőfi és a Rákóczi hídról.](/api/file/image/ksz298135pj202309220147-150.jpeg?size=landscape&quality=100&format=webp)
Műegyetem
A BME bejárata előtt reprezentatív, a helyszínhez méltó köztér jön létre, ami a Duna felé is kapcsolatot biztosít. A több mint 20 ezer hallgatóval rendelkező egyetem a Bertalan Lajos utcánál új villamosmegállót kap. Az egyetem megközelíthetőségét javítja a rakparton kiépülő Szent Gellért tér és Petőfi híd megálló is.
![2023.09.22. Légifelvételek az Ezsébet, a Szabadság, a Petőfi és a Rákóczi hídról.](/api/file/image/ksz298206pj202309220275-150.jpeg?size=landscape&quality=100&format=webp)
Infopark
Az 1995-ben tervezett, de végül elmaradt világkiállítás központi helyszínének kijelölt területen több ezer embernek munkát adó irodanegyed és több ezer hallgatót fogadó egyetemváros jött létre. A nagy forgalom ellenére a városrész jelentős része a mai napig nem kapta meg a szükséges közösségi közlekedési kapcsolatokat. Az új vonalon létesítendő két megálló a terület jelentős részéről kényelmesen elérhető.
![2023.09.22. Légifelvételek az Ezsébet, a Szabadság, a Petőfi és a Rákóczi hídról.](/api/file/image/ksz298179pj202309220234-150.jpeg?size=landscape&quality=100&format=webp)
Buda-part
A Buda-part Budapest jelenleg leggyorsabban növekvő városnegyede. Hamarosan nap mint nap mintegy 30.000 ember fog itt lakni és dolgozni. A negyed, a kerület és az egész város elemi érdeke, hogy közülük minél többen a közösségi közlekedést válasszák. Ehhez magas minőségű, fontos hálózati kapcsolatokkal rendelkező, nagy kapacitású vonalakra van szükség.
![Villamosok](/api/file/image/cafs.jpeg?size=landscape&quality=100&format=webp)
Új villamosok Budapestnek
Az új villamosoknak és az elmúlt években a legfontosabb pontokon történt beavatkozásoknak köszönhetően egyre több vonalon közlekednek korszerű, alacsonypadlós CAF villamosok. Az elmúlt években több fontos fejlesztés is megvalósult Budapesten, amivel kényelmesebb lett a villamosközlekedés. Tudj meg többet az új villamosokról!