Az elmúlt évek egyik legnagyobb sikertörténete a Bubi 2.0, ám a tervek szerint az új rendszer ennél is szélesebb felhasználói réteg számára válik elérhetővé 2026-ra. Nem csak területileg és kerékpárszámban terjeszkedne a Bubi, de új típusú biciklik is megjelennének a kínálatban.
A közbringarendszer népszerűségét mi sem mutatja jobban, minthogy a tavalyi évben 7 millió kilométernyi utat tettek meg a kerékpárokkal, és egyre nő a felhasználók és állomások száma is. Az első változathoz képest jóval egyszerűbb bérlési rendszer, korszerűbb bringák, és a 200-nál is több állomás is mind hozzájárultak az elterjedéséhez.
A Bubi 3.0.-val egy minden második budapesti lakos számára elérhető, új közbringarendszer érkezik, ami a tervek szerint modern, elektromos rásegítésű bicikliket is tartalmazó flottával és jelentős külvárosi lefedettséggel is rendelkezni fog. Mindezt egy új, a BudaPart városnegyedben található, Kopaszi-gáton telepített gyűjtőállomás felavatásával összekötve jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester és Dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója.
Karácsony Gergely a Bubi 3.0. kapcsán úgy fogalmazott: „Egy olyan rendszert szerettünk volna kialakítani, amely átvezeti Budapestet a XXI. századba és egy jövő városának képét vetíti előre.
Ezért a Bubi 3.0. dupla akkora, legalább négyezerötszáz kerékpárt jelentő flottával és külvárosi lefedettséggel érkezik 2026 januárjában. Ráadásul nem csupán hagyományos, hanem elektromos rásegítésű kerékpárok is az eszközpark részét képezik majd, amivel szélesebb felhasználói kör számára válik elérhetővé a mindennapi bringázás lehetősége”.
A főpolgármester hozzátette, a Bubi 3.0.-val a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontok – úgymint az Örs Vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-Városkapu, a József Attila lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező – is elérhetővé válnak, úgy, hogy a belsőbb helyszíneken is megmarad a kapacitás. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is elérhetők lesznek.
Dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója az eseményen elmondta: „… A Bubi evolúciója leképezte a kerékpározás evolúcióját és a kerékpárhálózat fejlesztését is Budapesten: ma már minden korosztály bubizik, a Bubi 1.0 radikális megújítása után 5-8-szorosára nőtt az utazásszám. Az 1.0.-ról a 2.0.-ra való váltásnál figyelembe vettük az ügyfelek igényeit és a digitális fejlődésben rejlő lehetőségeket, és eltökélt célunk, hogy a Bubi 3.0. rendszerében is folyamatosan fejlesszük a szolgáltatást.”
A BKK már hónapokkal ezelőtt elkezdte a Bubi 3.0. létrejöttéhez szükséges előkészítő munkákat. A társaság rövidesen piaci konzultációt indít, hogy a nemzetközi jógyakorlatok megismerése után a város igényeihez leginkább illeszkedő szolgáltatást választhassa ki az ősszel induló közbeszerzésen. Olyan közbeszerzés kiírása a cél, amely lehetővé teszi, hogy a rendszer a jövőben is rugalmasan bővíthető legyen – derült ki közleményükből.