Elindultak Magyarországra a BKV megrendelésére gyártott Mercedes-Benz Citaro K típusú autóbuszok első járművei. A 65 darabos flotta buszai folyamatosan érkeznek majd. Az autóbusz-állomány fiatalítása a BKV kiemelt célja, az új buszok érkezésével a flotta csaknem 8 százaléka újul meg.
A 65 darab maximidi méretű autóbusz tartós bérleti szerződéssel érkezik a BKV-hoz. Az új járművek a kor elvárásainak megfelelő felszereltséggel, ergonomikus utastérrel, fedélzeti kamerákkal, korszerű utastájékoztató rendszerrel – egyebek között nagyméretű monitorral –, valamint LED-es, energiatakarékos utastér-világítással rendelkeznek. Az üléseknél USB csatlakozási lehetőséget alakítottak ki, így bárki feltöltheti telefonját vagy okoseszközét. A maximidi buszok alacsony padlósak és klimatizáltak, a midi méretű autóbuszokhoz képest nagyobb befogadóképességű az utasterük, akadálymentes kialakításuknak köszönhetően pedig a babakocsis és a mozgáskorlátozott utasok is kényelmesen használhatják. Az első jármű elkészült, és már úton van Magyarországra. A flotta további darabjai folyamatosan érkeznek majd, és a honosítás után állhatnak majd forgalomba.
Az BKV a városvezetéssel közösen vallja: a műszaki hibák és a fenntartási költségek csökkentése csak új járművek beszerzésével valósítható meg. A korábbi évek 14-15 éves átlagéletkorához képest jelenleg a teljes állomány átlagéletkora több mint 12 év, ugyanakkor az optimális maximális élettartam az autóbuszoknál 8-10 év. A BKV szakemberei mindennap azért dolgoznak, hogy az öregedő járműflotta megbízható, biztonságos szolgáltatást nyújtson az utasoknak. A társaság minden nap ellenőrzi a forgalomba kerülő állományt, olyan busz nem kerülhet ki a garázsokból, amelyen bárki is veszélyben lenne. A járművek heti, negyedéves és éves műszaki vizsgálatokon is átesnek. A feltárt és szükséges javításokról – amelyek a járművek életkorából adódnak – azonnal gondoskodnak a társaság szakemberei.
Az elöregedő járművek lecseréléséig – egyetemek bevonásával – a BKV tovább fejleszti a kényszerű túlüzemeltetés protokolljait. Ez egy meglévő és a társaságnál már alkalmazott rendszer, amelyet most a buszokra is kiterjesztenek. Lényege, hogy a tervezett élettartamukat meghaladóan kényszerűségből tovább üzemeltetett eszközök (járművek, infrastruktúra elemek) esetén tudományos alátámasztottsággal meghatározásra kerüljenek azok a speciális vizsgálatok és ellenőrzési módszerek, amelyek a biztonságos üzemeltetés érdekében alkalmazandóak.