Út-és vágányfelújítások, új villamosok és buszok – ez történt nyáron a város útjain


Budapest Főváros Önkormányzata a lezárásokkal járó felújításokat, karbantartásokat az iskolai nyári szünetre időzítette, amikor kisebb volt a forgalom. Városszerte több helyen párhuzamosan zajlottak a munkálatok, mivel a Főváros célja az volt, hogy a lehető legtöbb feladat befejeződjön az iskolakezdésre.

A nyáron 11 új, alacsonypadlós és klímás CAF villamos állt forgalomba Budapesten, de folyamatosan érkeznek a további járművek. Szintén folyamatos a buszok cseréje, jelenleg 25 új Mercedes busz állt forgalomba, de a következő hónapokban még több tucatnyi elöregedett buszt cseréje történik meg.

A BKV is készült az őszre: megújultak a vágányok a Jászai és a Nyugati között, de dolgoztak a szakemberek a Karinthy Frigyes úti, a Széll Kálmán téri és a Vörösvári út végállomásokon is. Szintén a nyári munkálatok köz tartozott a néhány megállót érintő burkolatjavítás (pl.: Orczy téri átjáró, Nagyvárad téri átjáró, Astoria útátjáró, de vágány- vagy síncserékre is sor került a Dréher Antal útnál, a Kútvölgyi útnál, Németvölgyi út egy-egy szakaszán.

A Budapest Közút közel 4000 kátyút javított ki összesen 3600 négyzetméteren, nagyfelületű aszfaltozást több mint 42 ezer négyzetméteren végezett.  A nyáron 313 zebrát tett rendbe és összesen 23 ezer négyzetméteren festette újra a burkolati jeleket. Megfeszített munka zajlott a hidakon is: javításokra került sor az Árpád hídon, a Rákóczi hídon és a Gubacsi hídon is. Néhány helyszínen a munka jelenleg is tart, mint például a Flórián téri felüljárónál, ahol a bontáskor derült ki, hogy a vártnál rosszabb állapotban van. A tervezett határidő emiatt elhúzódik, emellett a Mozaik utcai felüljárón is dolgoznak még a szakemberek.

A Budapest-család munkatársai nemcsak a felszínen dolgoztak, hanem alatta is: a Fővárosi Vízművek az elmúlt hónapokban közel másfél kilométernyi vízvezetéket újított fel és csaknem kétezer hibát javított ki. Egy érdekesség azoknak, akik szeretik a nagy számokat: a nyáron összesen 49 milliárd liter víz fogyott Budapesten.

A Budapesti Közművek munkatársai 30 kiemelt aluljáró, 94 227 négyzetméter területén, napi három műszakban száraz és félnedves takarításáról gondoskodtak a hét minden napján.

Ez számokban kifejezve a nyári, sőt a tavaszi időszakban:

  • gépi, kézi takarítás utáni közterületi hulladékszállítási és rakodási tevékenység – 17945,25 üzemóra – 498,04 tonna hulladék
  • kézi úttisztítás – 69621,00 üzemóra
  • aluljáró-takarítás – 59314,00 üzemóra

Mindezek után jöhet a fűtési szezon, mivel a FŐTÁV már májusban megkezdte a nélkülözhetetlen fejlesztéseket és karbantartásokat, amelyek szükségesek a távhőrendszer folyamatos, biztonságos és energiahatékony működéséhez. A Budapest Közművek nagyjából 3 milliárd forint értékben végzett korszerűsítéseket Budapest 13 kerületében.