Április 2. és 7. között az éjszakai órákban a szakemberek azt figyelik, a hídszerkezet miként reagál a fővárosban jelenleg közlekedő villamosok terhelésére. A mérésekre azért van szükség, mert a kiértékelés után pontos adatok állnak majd a rendelkezésükre arról, hogy a leendő Újbuda–Újpest-villamostengelyen milyen járművek közlekedhetnek.
A vizsgálatok során a BKV állományában lévő valamennyi villamostípus, többek között Combino, Tatra, rövid és hosszú CAF, Hannoveri és a jelenleg is közlekedő Ganz-típusok, felhajt a hídra, hogy a szakértők megvizsgálják a járművek hatásait hídtestre. A bonyolult vizsgálatokat a BKV Zrt. megrendelésére a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem munkatársai végzik. A szakemberek a lehető legnagyobb körültekintéssel és a forgalom legkisebb zavarásával végzik a munkájukat, de a pontos adatok kinyerése érdekében a hidat az éjszakai órákban – éjfél és hajnali 4 óra között – lezárják a közúti forgalom elől.

A mérések elengedhetetlenek a leendő Újbuda-Újpest tengelynek, vagyis a pesti fonódó villamosprojekt II. ütemének előkészítési és tervezési folyamatához. A leendő vonal két fontos változást is hoz majd, egyrészt átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolat jöhet létre Észak-Pest és Dél-Buda között a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között visszaépítendő vágányoknak köszönhetően, valamint alacsonypadlós villamosok is járhatnak azon a vonalon, ami most még nem akadálymentes.

Éjszakánként a tesztvillamosok homokkal és egyéb nehezékekkel megrakodva, különböző sebességgel hajtanak át a hídon, miközben a szakemberek minden rezdülést figyelnek és kielemeznek.