Adóügyi ügyfélszolgálati, hatósági, nyilvántartási, végrehajtási ügyintéző


Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal Adó Főosztálya határozatlan időre adóügyi ügyfélszolgálati, hatósági, nyilvántartási, végrehajtási ügyintéző munkatársat keres.

Feladatok:  

  • Mind a négy területen fontos a jó kommunikációs készség, mert az ügyintézés alapvetően írásban történik, de részt kell venni a telefonos ügyfélkiszolgálásban is. A munka papírmentesen, kizárólag számítógépen történik, ezért nagy előny a rutinos gépkezelés. Az ügyintézői munka alapvetően jogalkalmazói munka, ezért minden területen fontos a pontosság, a megfelelő és precíz fogalmazás, a határidők tartása, valamint az irányadó jogszabályok ismerete. A munkarend az általános, önálló munkavégzés esetén homeoffice is engedélyezhető, ha feltételei rendelkezésre állnak. 
  • Ügyfélszolgálati terület: a fővárosi önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó adónemekhez kapcsolódó elsőfokú adóigazgatási eljárási feladatok ellátása, ezen belül különösen adóigazolások kiállítása, továbbá az ügyfélszolgálati személyes és telefonos ügyintézés. A munka az ügyfélszolgálati irodában történik, ahol a közösség minden segítséget megad a fejlődés érdekében, és itt is van lehetőség otthoni munkára! 
  • Hatósági terület: ellenőrzési és adószámla felülvizsgálati csoportba keresünk kollégákat szükséges alap pénzügyi és számviteli háttérrel rendelkezni, nem árt a jogi képzettség sem, fontos a jó fogalmazókészség, excel és word felhasználói szintű kezelése, a feladat egyrészt kérelemre és hivatalból adószámlák rendezése, az előírások és törlések, késedelmi pótlékszámítás részletes levezetése, mindezekről tájékoztatás adása, másrészt hivatalból, vezetői kijelölés alapján, adóellenőrzési eljárások lefolytatása, melyek végén a megállapításokat jegyzőkönyvbe kell foglalni, a betanulási idő jellemzően 1 év 
  • Nyilvántartási terület: az ügyintéző a helyi iparűzési adóbevallások tartalmi és logikai ellenőrzését, a hiányosan, hibásan teljesítők hiánypótlásra felszólítását végzi írásban. A javítási tapasztalatok alapján javaslatot tehet algoritmussal történő hibajavításra. A nevére szignált, a bevallások benyújtásával kapcsolatos ügyiratokat intézi írásban. Munkája során a Magyar Államkincstár által biztosított számítógépes programrendszert kell használnia, fontos a jó fogalmazókészség, excel és word felhasználói szintű kezelése. 
  • Végrehajtási terület: leendő kollégánk a következő feladatokat látják el. 
  • Szükség szerint hatósági átutalási megbízásokat, jövedelem letiltásokat, egyéb végrehajtási cselekményeket foganatosítson, levelezést folytasson, felhívásokat készítsen. Végezze el a jogorvoslati kérelmek, végrehajtási kifogások elbírálását, felterjesztését. Tartson kapcsolatot az adózókkal, egyéb szervekkel.
    Az általa hozott határozatokat a rendelkezésre álló nyilvántartásban és az adószámlán rögzítse, azokkal összefüggő határidőket kísérje figyelemmel.  

Feltételek: 

  • magyar állampolgárság 
  • büntetlen előélet  
  • cselekvőképesség 
  • felsőoktatásban szerzett közszolgálati, gazdaságtudományi, jogi szakképzettség vagy 
  • közgazdasági középiskolai végzettség, vagy középiskolai végzettség és közgazdasági, közszolgálati szakmacsoportba tartozó szakképesítés, vagy kormányablak ügyintézői vizsga 
  • MS Office felhasználói szintű ismerete (Word, Excel, Outlook) 
  • pontosság 
  • precizitás 
  • megbízhatóság 
  • terhelhetőség 

Előny: 

  • közigazgatásban szerzett tapasztalat 
  • jó szóbeli és írásbeli kommunikációs képesség 
  • jó kapcsolattartási és együttműködési képesség 
  • ASP rendszer használatában szerzett tapasztalat 

Csatolandó iratok:  

  • részletes szakmai önéletrajz,  
  • a végzettséget, szakképesítést igazoló bizonyítványok másolata (ennek hiánya esetén a jelentkezés érvénytelennek tekintendő),  
  • továbbá arra vonatkozó – aláírásával ellátott – nyilatkozata, hogy a benyújtott önéletrajzában és mellékleteiben foglalt személyes adatainak a kiválasztási eljárással összefüggésben szükséges kezeléséhez hozzájárul (ennek hiánya esetén a jelentkezés érvénytelennek tekintendő).A csatolandó nyilatkozat és a vonatkozó adatkezelési tájékoztató megtalálható az einfoszab.budapest.hu/Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok/Adatvédelem, közérdekű adatok igénylése/Adatkezelési tájékoztatók/Adatkezelési tájékoztató Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatalhoz álláshirdetésre, pályázatra jelentkezők vagy aktuális álláshirdetés, pályázat hiányában munkát kereső jelentkezők részére menüpont alatt.  

Illetmény és egyéb juttatások: a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény, valamint a 65/2013. (IX. 18.) önkormányzati rendelet előírásai alapján történik.  

Jelentkezési határidő: 2025. október 10. 

Az állás betöltésének várható időpontja: a meghirdetett munkakör az elbírálást követően azonnal betölthető.  

Foglalkoztatás jellege: teljes munkaidő.  

A munkavégzés helye: Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal, 1052 Budapest, Városház u. 9-11.   

A jelentkezést a Főpolgármesteri Hivatal Humánerőforrás-menedzsment Főosztálya (1052 Budapest, Városház u. 9-11.) részére vagy a karrier@budapest.hu címre szíveskedjen eljuttatni. 

A jelentkezésen kérjük feltüntetni: adóügyi ügyintéző.