Pénzügyi főosztályvezető


Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal 

Pénzügyi, Számviteli és Vagyonnyilvántartási Főosztálya

határozatlan időre

főosztályvezető

munkakör betöltésére munkatársat keres

Feladatok:

·       vezeti a Pénzügyi, Számviteli és Vagyonnyilvántartási Főosztály napi szintű feladatait (3 osztály, 50 fő),

·       felelős a főosztály egész munkájáért, annak szakszerű, jogszerű működéséért, a főosztály ügyiratkezeléséért,

·       feladatait a gazdasági igazgató irányítása alatt látja el,

·       a közvetlen irányítása alatt álló osztályvezetők, köztisztviselők vonatkozásában elkészíti a teljesítménykövetelményeket, és elvégzi az ehhez kapcsolódó értékelési feladatokat,

·       ellátja az utalványozói feladatokat, és a főosztályhoz kapcsolódó szerződések vonatkozásában a teljesítésigazolói feladatokat,

·       képviseli a Fővárosi Önkormányzatot és a Főpolgármesteri Hivatalt a NAV ellenőrzés során, kapcsolatot tart NAV, MÁK, vagyonkezelőkkel és egyéb külső és belső szervezetekkel adategyeztetések, adatfeldolgozások, elszámolások során,

·       felelős a főosztály feladatkörébe tartozó operatív pénzügyi, számviteli, adózási és vagyonnyilvántartási tevékenység szabályszerűségének biztosításáért,

·       felelős a finanszírozási, adatszolgáltatási, beszámolási, továbbá a pénzügyi és számviteli rend betartásáért,

·       felelős a pénzforgalommal és készpénzkezeléssel kapcsolatos, valamint a könyvvezetési és vagyonnyilvántartási feladatok ellátásáért,

·       megszervezi, lebonyolítja és ellenőrzi a készpénz és bankszámlaforgalmat,

·       felelős az ingatlan-vagyonkataszter vezetéséért,

·       felelős az Önkormányzat, a Főpolgármesteri Hivatal, a nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodására vonatkozó beszámolási, zárszámadási és maradványelszámolási kötelezettség teljesítéséért,

·       felelős az Önkormányzati, Főpolgármesteri Hivatali és a nemzetiségi önkormányzatok vagyonkimutatásának összeállításáért,

·       a testületi előterjesztések pénzügyi, számviteli és vagyonnyilvántartási szempontú koordinálási feladatok ellátásáért,

·       felelős a munkafolyamatba épített ellenőrzés végrehajtásáért,

·       felelős a főosztályon a vezetői ellenőrzés ellátásáért és a feladatkörébe tartozó megfelelő ellenőrzési nyomvonal kialakításáért, működtetéséért,

·       szakmai támogatást biztosít a Főpolgármesteri Hivatal szervezeti egységei részére,

·       a gazdasági igazgatót helyettesíti, annak távolléte esetén, ilyenkor a pénzügyi ellenjegyzési feladatok teljes körűen biztosítja,

·       kintlévőség-kezelés, tartozások nyomon követése, kintlévőségek behajtásához szükséges dokumentáció előkészítésének vezetői szintű ellenőrzése,

·       vevőállomány, szállítóállomány folyamatos nyomonkövetése, szükséges vezetői intézkedések megtétele,

·       az önkormányzat, nemzetiségi önkormányzatok, főpolgármesteri hivatal könyvviteli és elszámolási, vagyon-nyilvántartási rendszerének működtetése, javaslattétel azok módosítására, fejlesztésére,

·       felelős a számviteli tevékenységet meghatározó szabályzatok elkészítéséért, folyamatos felülvizsgálatáért és aktualizálásért,

·       gondoskodik az önkormányzat, a nemzetiségi önkormányzatok, a főpolgármesteri hivatal adókötelezettségeinek teljesítéséről.

Elvárások:

·       felsőoktatásban szerzett gazdaságtudományi szakképzettség,

·       államháztartási vagy vállalkozási szakos mérlegképes könyvelői végzettség és regisztráció,

·       legalább 5 év feletti szakmai tapasztalat,

·       legalább 3 év vezetői tapasztalat,

·       államháztartási számviteli gyakorlati tapasztalat legalább 3 év,

·       integrált számviteli rendszerben való könyvelésben szerzett releváns szakmai tapasztalat,

·       MS Office programok magas szintű ismerete,

·       büntetlen előélet,

·       cselekvőképesség,

·       magyar állampolgárság,

·       vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség vállalása,

·       közigazgatási alap- és szakvizsga.

Elvárt kompetenciák:

·       önálló munkavégzés,

·       rendszerszemlélet,

·       rugalmasság, megbízhatóság,

·       jó szervező készség,

·       lojalitás,

·       jó konfliktus-kezelő és kommunikációs, valamint prezentációs képesség,

·       felelősségvállalás az elvégzett munka minőségéért,

·       precizitás, csapatmunka szellem,

·       irányítási, vezetési képesség.

Előnyt jelent:

·       költségvetési szervnél hasonló munkakörben szerzett tapasztalat

·       FORRAS.SQL program ismerete

·       KGR K11 rendszer ismerete

·       államháztartási szakos mérlegképes könyvelői végzettség

·       önkormányzatnál szerzett tapasztalat

Amit kínálunk:

·       illetmény és egyéb juttatások: a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény, valamint a 65/2013. (IX. 18.) Főv. Kgy. rendelet előírásai alapján történik,

·       kiemelkedő juttatási csomag,

·       hibrid (irodai és otthoni) munkavégzés lehetősége,

·       határozatlan idejű közszolgálati jogviszony,

·       stabil, családbarát munkahely,

·       összetartó, jó hangulatú csapat,

·       segítőkész munkatársak,

·       hivatal által szervezett programok,

·       képzési lehetőségek.

Csatolandó iratok:

·       részletes, fényképpel ellátott szakmai önéletrajz, amely bemutatja a pályázó eddigi szakmai tevékenységét,

·       vezetői koncepció, program,

·       a végzettséget, szakképesítést igazoló bizonyítványok másolata (ennek hiánya esetén a jelentkezés érvénytelennek tekintendő), esetlegesen meglévő nyelvismeretet tanúsító okiratmásolatok,

·       továbbá arra vonatkozó – aláírásával ellátott – nyilatkozata, hogy a benyújtott önéletrajzában és mellékleteiben foglalt személyes adatainak a kiválasztási eljárással összefüggésben szükséges kezeléséhez hozzájárul (ennek hiánya esetén a jelentkezés érvénytelennek tekintendő). A csatolandó nyilatkozat és a vonatkozó adatkezelési tájékoztató megtalálható az einfoszab.budapest.hu/Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok/Adatvédelem, közérdekű adatok igénylése/Adatkezelési tájékoztatók/Adatkezelési tájékoztató Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatalhoz álláshirdetésre, pályázatra jelentkezők vagy aktuális álláshirdetés, pályázat hiányában munkát kereső jelentkezők részére menüpont alatt.

Jelentkezési határidő: 2025. január 19.

A beérkezett jelentkezések folyamatosan kerülnek elbírálásra.

Az állás betöltésének várható időpontja: a meghirdetett munkakör 2025. január 10-ét követően tölthető be.

Foglalkoztatás jellege: teljes munkaidő.

A munkavégzés helye: 

Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal, 1052 Budapest, Városház u. 9-11.

A jelentkezést a Főpolgármesteri Hivatal Humánerőforrás-menedzsment Főosztálya (1052 Budapest, Városház u. 9-11.) részére vagy a karrier@budapest.hu címre szíveskedjen eljuttatni.

A jelentkezésen kérjük feltüntetni: „pénzügyi főosztályvezető”.