Rövidesen indulhat a MOL Bubi

Átadás előtti állapotban van a MOL Bubi, jelenleg a belső tesztek zajlanak. Rövidesen – amint minden szoftveres hiányosság javítása megnyugtató, és ezt a tesztek is alátámasztják – a Budapesti Közlekedési Központ elindítja a közbringarendszer mintegy ezer toborzott felhasználóval zajló nyilvános próbaüzemét, amely után Tarlós István főpolgármester átadhatja a rendszert a nyilvánosságnak.

A MOL Bubi közbringarendszer kiépítését végző Közbringa Kft., amely mögött a T-Systems Magyarország Zrt. és a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. áll, a rendszer működéséhez szükséges egyedi szoftverek végleges illesztését, finomhangolását végzi. Egy olyan bonyolult szoftveres rendszer kialakításakor, mint amilyet a T-Systems készített a MOL Bubi működtetéséhez, óhatatlanul előfordulnak a belső tesztelés során felmerülő igazítási igények, melyeknek nagy részét az infokommunikációs cég mostanra már elvégezte. A BKK a MOL Bubi közbringarendszer nyílt próbaüzemét csak akkor indítja el, ha az a használatkor már minden fontos paraméterében tökéletesen működik. Jelenleg az elkészült, javított szoftver belső tesztelését végzi a BKK. Amikor minden szoftveres hiányosság javítása megnyugtatóan megtörténik, és a tesztek ezt alátámasztják, akkor adja át a rendszert Tarlós István főpolgármester a budapestieknek – néhány héten belül.

A rendszer belső tesztje eközben továbbra is folytatódik, amely a MOL Bubi kerékpárok utcai jelenléte nélkül aligha lenne lehetséges. A BKK visszautasítja tehát az MSZP azon vádját, amely arra enged következtetni, hogy a kerékpárok kihelyezésének bármi köze lett volna az április 6-i parlamenti választásokhoz. A közbringarendszerrel kapcsolatban nagy szavakat használni könnyű. Azonban míg az előző városvezetés alatt csak beszéltek róla, addig 2010 óta a Fővárosi Önkormányzat és a BKK érdemi eredményeket ért el a projekt megvalósítása kapcsán, azaz uniós támogatást nyert a beruházásra, nemzetközi piackutatást végzett, összeállította a rendszer működéséhez szükséges részletes műszaki leírást, felülvizsgálta a korábban nem megfelelően kiválasztott gyűjtőállomás helyszíneket, azokat 10 érintett kerülettel a legapróbb részletig egyeztette, majd megszerezte a szükséges hozzájárulásokat és engedélyeket, elvégezte a teljes körű tendereztetést, létrehozta a MOL-lal a jelentős pénzügyi hozzájárulást biztosító szponzori szerződést, és végül, de nem utolsósorban: kiépítette a hálózatot, azaz megvalósította a tervezett projektet.  

 

 
Vitézy Dávid
vezérigazgató
Budapesti Közlekedési Központ