Tarlós: a 4-es metró elindulása után sem ritkul a felszíni hálózat

Február végére véglegesíti a főváros a 4-es metró elindulása utáni felszíni forgalmi változásokat. A metró indulása után még hónapokig nem csökkenhet a felszíni közösségi közlekedési járatok összkapacitása – mondta csütörtökön sajtótájékoztatón Tarlós István, főpolgármester.

Kitért rá: a forgalmi változásokról társadalmi egyeztetést tartott a főváros, „amelyhez foghatóra az elmúlt 20 évben nem volt példa”, ennek során összesen 7500 lakossági és civil észrevétel, javaslat érkezett. A korábbi elképzelésekhez képest Őrmezőt és Gazdagrétet érintően vannak változások. A végleges és részletes járathálózatot február végéig hozzák nyilvánosságra, a menetrendeket márciusban teszi közzé honlapján a Budapesti Közlekedési Központ.

Tarlós István hangsúlyozta: a felszíni járatok kapacitása nem csökkenhet a metró elindulása után. Ennek oka, hogy nem készült el a kelenföldi autópálya-csomópont (a főpolgármester ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy adottságról, örökségről van szó, amiről az előző városvezetést kell megkérdezni), valamint az, hogy az utazóközönséget a metróra csak fokozatosan, akár több hét alatt lehet csak átszoktatni.



A főpolgármester jelezte: a 4-es metró hatósági üzemi próbája során az elmúlt 3 hétben nem fordult elő egyetlen biztonságkritikus hiba, és nem volt rendszerleállás sem. – Továbbra is úgy vélem, a Jóisten és a Siemens kezében vagyunk, egyelőre senki nem mondhatja meg, hogy a világcég megbirkózik-e a saját szoftverével – fogalmazott. Mivel a 4-es vonalon vezető nélküli, automata metrókocsik járnak majd, az üzemszerű működésben előfordulhatnak kisebb hibák, „lehet majd ezekből pamfleteket gyártani, de ez a világon mindenütt így van”. A lényeg, hogy ilyen esetekben a felszíni hálózat olyan kapacitással álljon rendelkezésre, hogy az utasok igényeit ki tudja szolgálni.

A 7-es buszcsalád gyorsjáratai ugyan megszűnnek, de az alapjárat továbbra is minden megállóban megáll Budán, csúcsidőben pedig 3 perces követéssel közlekedik majd. Újpalota és Zugló, illetve a Belváros között a mai buszkapacitás változatlanul megmarad, mivel a Keleti pályaudvaron túl a 4-es metrónak nincs érdemi hatása.

A főpolgármester elmondta, hogy Őrmezőről sok kritika érkezett, aminek az az oka, hogy a 4-es metró kelenföldi végállomását busszal csak az őrmezői lakótelep szélén épült új végállomásról lehet megközelíteni. Elkerülhetetlen, hogy a lakótelep szélén új buszjáratok jelenjenek meg, de a terhelés mérsékelhető – tette hozzá. Ennek érdekében a 87-es buszcsalád járatai nem a lakótelepen át, a Neszmélyi úton közlekednek majd. A Menyecske utcában az eddiginél kevesebb járat, óránként 24 helyett 16 autóbusz közlekedik majd. A Budafok kertvárosi részét a kelenföldi metróvégállomással összekötő 141E sem a Péterhegyi út vonalán fog járni.

KATTINTSON A TÉRKÉPRE A NAGYOBB VÁLTOZAT MEGJELENÍTÉSÉHEZ!
 
Csökkeni fog a Balatoni út – Boldizsár utca kereszteződésénél megforduló járatok száma a Sasadi úti, többszintes csomópont megépüléséig, az agglomerációból érkező járatok nagyobb része elmegy majd a XI. kerület valamelyik csomópontjáig (Újbuda-központig, a Móricz zsigmond körtérig vagy a Kosztolányi Dezső térig). A Volánbusz járatai pedig az Etele téri oldalra érkeznek, így Őrmezőt nem fogják terhelni. A főpolgármester elmondta: a kelenföldi csomópont és az új buszterminál várhatóan 2016-ra készülhet el.
 
A gazdagrétiek és a Budaörsi út mentén élők kérésére a 4-es metró elindulása után is megmarad a 239-es busz.
 

Hírek

RSS megtekintés