A budapesti közbringa-rendszerhez kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése a III. és XIII. kerületben

2021. augusztus 9-én aláírásra került európai uniós támogatásból megvalósuló, VEKOP-5.3.1.-15-2020-00017 azonosító számú, „A budapesti közbringa-rendszerhez kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése a III. és XIII. kerületben" című projekt Támogatási Szerződése, amelyet Budapest Főváros Önkormányzata, mint Kedvezményezett a BKK Zrt-vel közösen, konzorciumban valósít meg.

A projekt tervezett bruttó összköltsége: 993 100 000 Ft

A támogatás intenzitása: 100%

A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2023.05.31.

A projekt célja:

A MOL Bubi közbringa-rendszer Budapest egyik legnépszerűbb, innovatív fejlesztése az utóbbi években, mely a modern, pozitív városarculat részévé vált. Jelentősen hozzájárul a belső városrészek fenntartható közlekedési kínálatának növeléséhez. Az ügyfelek jellemzően más közlekedési módokkal kombinálva használják, hiszen a közbringa-rendszer a meglévő közösségi közlekedés vonzerejét és hatékonyságát is növeli, elérhetőségét javítja.

A rendszer hatékonyságának és a felhasználók számának növelése érdekében szükséges a rendszer továbbfejlesztése a jelenlegi szolgáltatási területen (a szolgáltatás elérhetőségének és rendelkezésre állásának fokozásával), valamint azon kívül, az ehhez szükséges financiális és műszaki feltételek megléte esetén, illetve megteremtése mellett.

Projekt műszaki tartalma:

- Tervezett projekt-terület: a Margitsziget teljes területe, és ezzel párhuzamosan mind a pesti, mind a budai oldalon a szolgáltatási terület északi irányú kiterjesztése az új Dagály uszoda, illetve a Flórián tér térségéig, az érintett nagy közlekedési csomópontok és az Árpád híd rendszerbe kapcsolása.

- Az érintett projektterület közúthálózatán – az újonnan tervezett gyűjtőállomások közvetlen környezetén kívül is - gyalogos- és kerékpárosbarát átalakítások elvégzése a hálózat megfelelő használhatóságának, szolgáltatási szintjének biztosítása érdekében. A fejlesztések műszaki specifikációját az elmúlt csaknem 5 év MOL Bubi rendszer üzemeltetési tapasztalatai, felhasználói visszajelzések és az utazási szokások változását figyelembe véve alakítjuk ki.

- A projektterület közúthálózatának kerékpárosbarát átalakítása során a következő eszközöket tervezzük alkalmazni:

•           Főútvonalak kerékpározhatóvá tétele (önálló kerékpáros létesítmények, kerékpárút, kerékpársáv létesítése)

•           Forgalomcsillapítás, sebességcsökkentés

•           Konfliktuspontok kezelése, csomóponti korrekciók, Akadálymentesítés

•           Egyirányú utcák megnyitása kétirányú kerékpározásra

•           Közterületi kerékpártámaszok létesítése

•           MOL Bubi gyűjtőállomások telepítési helyszíneinek kialakítása, a későbbi telepítéshez történő alkalmassá tétele​