Az élhető Nagykörút a cél

Maradnak a kerékpársávok, az autósoknak majdnem teljesen visszaadják az utat, az ott élőknek pedig jobb környezetet teremtenek a Nagykörúton. A Nagykörút jövőjéről tartott sajtótájékoztatót Karácsony Gergely főpolgármester és Balogh Samu kabinetfőnök a Városházán.

Karácsony Gergely főpolgármester arra hívta fel a figyelmet, hogy ő a 22 civil szervezet álláspontjával ért egyet: a civilek azzal érveltek, hogy a Nagykörút legyen Budapest főútja. A cél, hogy a kerékpárosok továbbra is biztonságosan biciklizhessenek, az autósoknak majdnem teljesen visszaadják az utat, az ott élőknek pedig jobb környezetet teremtsenek.

Balogh Samu kabinetfőnök közölte, hogy a Blaha Lujza tértől a Petőfi hídig közlekedhetnek két sávon az autók, a Blahától a Nyugatiig marad a mostani állapot módosításokkal. A kabinetfőnök a módosítások között említette, hogy a csomópontok előtt kialakítanak kétsávos megoldásokat, és a lámpák átállításával is segítik az autósok haladását.

A reprezentatív felmérés és a BKK felületén elérhető kérdőívre érkezett vélemények nyomán döntés született arról, hogy hogyan alakuljon középtávon a Nagykörút közlekedése. A budapestiek visszajelzései szerint az a kompromisszumos megoldás született:

-              a Blaha Lujza tér és a Boráros tér között, hogy visszaáll a korábbi 2x2 forgalmi sáv, a parkolósávok helyén kerékpársávok létesülnek,

-              a legszűkebb szakaszokon a kerékpársáv a járdákon halad,

-              a Blaha Lujza tér és a Nyugati tér között alapvetően marad az utóbbi hónapokban megszokott forgalmi rend, kisebb beavatkozások történnek a közúti kapacitás növelésére: rövidebb szakaszokon 2x2 sávos kialakítás, lámpahangolás, megmarad a parkolás

A változások először a Teréz körúton a Nyugati térnél valósulnak meg, majd utána a további szakaszokon még szeptemberben.