Ismét valótlanságokat állított a Népszabadság az e-jegyrendszerrel kapcsolatban

A sajtóban megjelent rémhírekkel ellentétben az elektronikus jegyrendszer kiépítésének finanszírozása folyamatos. A Budapesti Közlekedési Központ tárgyalásokat folytat a finanszírozó Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD) a projekt módosításáról, hogy azzal kijavíthassák az előző menedzsment okozta tervezési hibákat. A tárgyalások előrehaladottságát bizonyítja, hogy az EBRD éppen a múlt héten fogadta el a BKK módosítási koncepcióját, ezzel megerősítve a felek közötti partneri viszonyt és a finanszírozás folyamatosságát. Megnyílhat a lehetőség a projekt bővítésére is, és ezzel közelebb kerül a BKK a projekt megvalósításához.

A Népszabadságban 2016. augusztus 8-án, Hitel sincs az e-jegyre címmel megjelent cikk sajnos több valótlan információt tartalmaz, amelyekre a Budapesti Közlekedési központ az alábbiakat reagálja.

Az EBRD a múlt héten fogadta el a BKK módosítási koncepcióját, ezzel megerősítve a partneri viszonyt, illetve akár a projekt bővítésének lehetőségét is.

A cikk valótlanul állította azt, hogy a hitelezésre 2013-ban szerződő Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) nem járul hozzá a projekt tartalmának módosításához. Nem felel meg a valóságnak az sem, hogy a bank inkasszót jelentett volna be a BKK számlájára. A valóság ezzel szemben az, hogy soha semmilyen leállítás, visszafizettetés valamint zárolás, inkasszó stb. nem történt és nem is került szóba. Az elektronikus jegyrendszer projekt beruházásának finanszírozása töretlen: a felek közötti folyamatos egyeztetés keretében az EBRD a múlt héten fogadta el a BKK módosítási koncepcióját, ezzel megerősítve a partneri viszonyt, illetve akár a projekt bővítésének lehetőségét is.

A cikk állításaival ellentétben a 2015-ös menedzsmentváltást követően a projekt az eredeti ütemterv szerint haladt, ugyanakkor 2015 végére elkészült egy részletes kockázatfeltárás és elemzés, amelynek eredményképpen a beruházás átfogó áttervezése vált szükségessé. Az elmúlt 8 hónap során, több mint 50 ember dolgozott és dolgozik azon, hogy a budapesti közlekedők egy működő rendszert vehessenek majd igénybe.

Valótlanság a cikk azon állítása is, hogy a BKK azért tárgyal pénzintézetekkel, mert az EBRD nem finanszírozza a projektet. Az igazság ezzel szemben az, hogy  a pénzpiac több szereplője is megnövekedett érdeklődést mutat a projekt finanszírozásával kapcsolatban. Ennek lehetőségeit a BKK-nak, mint költségvetési forrásokból is gazdálkodó szervezetnek kötelessége megvizsgálni, annak érdekében, hogy a Főváros számára a jelenlegi pénzpiaci viszonyok között a legkisebb pénzügyi és adminisztratív teherrel járó megoldás segítse a projekt sikeres megvalósítását.

A BKK a Népszabadság sorozatos valótlan állításai miatt megteszi a szükséges jogi lépéseket.

Budapesti Közlekedési Központ