Tarlós: egyéves próbaidővel vezessék be az útdíjrendszert!

Tarlós István, Budapest főpolgármestere sajtótájékoztatót tart a főváros kerületi polgármestereivel az útdíjjal kapcsolatos egyeztetés eredményéről
A főpolgármester és a fővárosi kerületi polgármesterek többsége azt javasolja, hogy a januártól bevezetendő új útdíjrendszernek legyen egy egyéves próbaidőszaka; a bevezetést követő egy év elteltével pedig forgalomszámlálási adatok alapján a kormány a fővárossal közösen tekintse át, pozitívak-e a tapasztalatok.

- A főváros bízik benne, hogy az útdíjból származó bevételek egy részét a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozására fordítják. Az új rendszer hatással van a 2016-tól bevezetendő fővárosi dugódíj tervezetére, ezért nem zárható ki, hogy azt több zónás modellben dolgozzák ki – mondta hétfő délutáni sajtótájékoztatón Tarlós István főpolgármester, miután egyeztetett az útdíj kérdésében a kerületi polgármesterekkel.
A fővárosnak – a kormánnyal egyeztetve – át kell gondolnia a dugódíj koncepcióját, mert az eredetileg azzal számolt, hogy a körgyűrű minden szakasza díjmentes lesz.
 
A főpolgármester idézte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hétfői, legfrissebb álláspontját, miszerint a Pest megyére vonatkozó, évente 5 ezer forintba kerülő útdíjmatrica értelemszerűen az M0-s körgyűrűre és az autópályák bevezető szakaszára is érvényes lesz. Budapest belterületén pedig a sztrádák nem gyorsforgalmi, hanem főútnak minősülnek, ahol a díjfizetési kötelezettség fel sem merül. Tarlós István kiemelte: a Megyeri híd sem lesz fizetős, hiszen azt „már korábban kivették a csomagból”. Mindezek a fejlemények pozitívak a kormány részéről – tette hozzá.

A fővárosnak – a kormánnyal egyeztetve – át kell gondolnia a dugódíj koncepcióját, mert az eredetileg azzal számolt, hogy a körgyűrű minden szakasza díjmentes lesz. Tarlós István hangsúlyozta: folyik a tervezés ez ügyben, „több zónában is gondolkodunk”. Emlékeztetett rá, hogy a dugódíj kikerülhetetlen, hiszen azt az M4-es metró uniós támogatásáért cserébe feltételként vállalta a 2010 előtti városvezetés. Az pedig természetes, hogy a kormány is igyekszik előre gondolkodni – jegyezte meg.

Tarlós István elmondta: a Főváros meggyőződése, hogy a közlekedésből származó többletforrások a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozására fordítandók, ami 25 éve megoldatlan. A kormánytól ezt kérik, valamint azt, hogy a várost elkerülő körgyűrű „funkcionális értelme ne csökkenjen”. Ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy mielőbb meg kellene építeni a körgyűrű 10-es és 11-es főút közötti, még hiányzó szakaszát. A főpolgármester megjegyezte, hogy a teherautók behajtásának kérdésével külön is kell foglalkozni.

Az előttünk álló feladat kettős, a kormány és a főváros egyaránt érintett és érdekelt a megoldásban, a kormányt is nyilvánvalóan ez vezette – mondta a főpolgármester. Úgy fogalmazott: itt maradt a Demszky-korszakból a dugódíj kényszere, továbbá források kellenek a főváros közösségi közlekedésének finanszírozásához. Tarlós István hozzátette: koherenciazavar látszik az egy hónappal ezelőtti autósellenes propaganda, illetve a mostani, hirtelen támadt ellenkező értelmű kommunikáció között.

Hírek

RSS megtekintés