Tarlós István visszautasítja, hogy megszorítanának

Még csak a koncepciója van meg a főváros idei költségvetésének – amelyet szerdán kezd tárgyalni a Fővárosi Közgyűlés –, így az egyes területekre jutó források pontos végösszege még nem ismert. Ám még ha csökkennének is egyes támogatások, Tarlós István akkor is visszautasítaná, hogy „megszorít” a mostani városvezetés, amelynek a mozgásterét szerinte erősen behatárolja az előző vezetéstől megörökölt állapotok és az adósságtömeg – derült ki a főpolgármester Duna Televízió Közbeszéd című műsorának adott kedd esti nyilatkozatából.
 
„Megszorítás az, ha valaki adhatna, de nem ad, vagy ha valaki elrontott valamit, és emiatt sújtania kell a városlakókat. De itt nem erről van szó” – így reagált Tarló István azokra a felvetésekre, miszerint az idén megszorítások várhatók a budapesti költségvetésben. A szocialisták javaslatára, hogy vissza kellene vonni a szerintük megszorításokra épülő büdzsét, a főpolgármester úgy reagált: „azt reméltem, az MSZP most csendben marad és lehetővé teszi, hogy úriember módjára viselkedjünk velük szemben”.

Tarlós utalt rá: nem tartja szerencsésnek összevetni a város előző évi költségvetését az idei év tervezetével. „Egyes költségvetési sorokat a tavalyi sorokkal összehasonlítani és ezzel megpróbálni a valós pénzügyi helyzetet érzékeltetni, ezt egy nagyon ízléstelen próbálkozásnak és a fővárosiak brutális félrevezetésének tartom” – mondta.

Az összehasonlítás alapja szerinte sokkal inkább az az örökség lehet, amit az előző városvezetéstől megörökölt a mostani irányítás. „Atkári János kiszámolta, hogy az a ciklusra szóló költségvetési hiány, amit a megelőző városvezetés 57 milliárd forintra prognosztizált, ma már 160 milliárd forintot tesz ki. A város közvetlen adósságállománya 200 milliárd forint felett van, ehhez hozzá kell adni a BKV adósságát, valamint a metró első szakaszához hiányzó 100 milliárdot is” – sorolta a terheket Tarlós.

Érzékeltette: ugyancsak nem elfogadható érv, hogy a mostani vezetés úgymond „le akarja állítani” a 4-es metró második szakaszát. Az „akarás” alatt azt kell érteni, hogy az előző vezetés nulla forintot hagyott a metró második szakaszára a kasszában, és az Európai Unió még csak tárgyalni sem hajlandó a második szakaszról. Éppen ezért semmi értelme nem lett volna a 2011-es költségvetésben szerepeltetni bármekkora összeget erre, hiszen a munkálatok optimális esetben sem kezdődhetnek meg 2014 előtt – nyilatkozta Tarlós István a Duna Televízió Közbeszéd című műsorában kedd este.
 
Duna TV