Közlekedés

Szeneczey Balázs jelezte: a fővárosi mintegy 1300 darabos buszparknak már több mint 50 százalékát lecserélték, és 2019-re lebonyolítják a buszok több mint 70 százalékának cseréjét, így akkorra a a fővárosban nagy többségben vadonatúj, vagy alig használt buszok járnak majd.
Az építészeti tervezés fő célkitűzése az utasforgalmi terek általános műszaki és esztétikai megújítása, frissítése, a vonalra jellemző egységes arculat kialakítása, az állomások egyedi jellegének részbeni megtartásával.
Az M3-as metró felújításánál 12 liftet építünk, ez éppen tizenkétszer annyi, mint amennyit az M2-es metró rekonstrukciója során létesítettek. Vizsgáljuk, hogy a mozgáskorlátozottak érdekében a Kálvin téren is épülhessen felvonó – mondta a Budapestinfón Tarlós István főpolgármester.
Az új járművek várhatóan 2019 elejétől folyamatosan érkezhetnek Budapestre, majd az előírt próbafutások és vizsgák után állhatnak forgalomba.
Hamarosan forgalomba áll az első, az elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó járműfedélzeti érvényesítő készülékekkel felszerelt autóbusz Budapesten. A BKK a készülékek működését teszteli, kezdetben a dél-budai autóbuszvonalakon, majd később a teljes közösségi közlekedési hálózaton.
​Új villamos- és buszmegállót ad át a forgalomnak Angyalföld vasútállomásnál a BKK 2017. december 21-én (csütörtökön), bővítve a 12M, a 14M metrópótló villamos, a 30-as buszcsalád, valamint az esztergomi vasútvonalon közlekedő vonatok közti direkt átszállási lehetőséget.
Az M3-as metróvonal felújítása tudniillik megfelel a kérdésben hivatkozott, 1997. évi LXXVIII. törvényben előírt, valamint az 1998. évi XXVI. törvényben foglalt rendelkezéseknek. Így a megfogalmazott kérés még népszavazás nélkül is teljesülne.