BKK: Reagálás a Jobbik mai sajtótájékoztatóján elhangzottakra

A Jobbik mai, közlekedési és forgalmi helyzettel kapcsolatos hétfői sajtótájékoztatóján elhangzottak teljesen alaptalan, politikai kampánynyilatkozatnak tekinthetők. Tanévkezdéskor minden évben nagymértékben, mintegy 15-20%-kal megnő a forgalom mind a közösségi közlekedés járművein, mind pedig a közutakon. Ennek tudatában az összes felújítási munkánkat úgy szerveztük, hogy jelentős részük, amely egy nyári tanszünetben elvégezhető, a tanévkezdésre elkészüljön. 2014. szeptember 1-jétől  járataink a tanítási időszakban érvényes menetrend szerint közlekednek, a nyárinál jóval sűrűbben. 

Az iskolakezdés napjától, 2014. szeptember 1-jétől, hétfőtől ismét átszállás nélkül lehet utazni Dél-Buda villamosvonalain a 18-as, a 41-es, a 47-es és a 48-as járattal, amelyeken június közepe óta az 1-es villamosvonal meghosszabbítási munkái miatt kellett a Fehérvári út/Hengermalom út csomópontban átszállni.

Forgalomba helyeztük a 3-as villamosvonal megújult szakaszait Zuglóban és Kőbányán, ennek köszönhetően a 3-as villamos 2014. augusztus 31-étől (vasárnaptól) ismét közlekedik az Erzsébet királyné útja és az Ecseri út M között. Az adott szakaszon minden megállót felújítottunk, és a Fehér úton, illetve a Kőrösi Csoma Sándor úton teljes pályarekonstrukció is történt, Kőbánya belvárosában füves vágányokat létesítettünk, a Bihari úton pedig az egyvágányú pályát kétvágányúra bővítettük ezzel is gyorsítva a villamosok közlekedését.

2014. augusztus 31-én, a vasárnapi első járatindulástól ismét a teljes, menetrend szerinti vonalán közlekedik a 28-as és a 62-es villamos, amelyik az 1-es és a 3-as villamos vonalának felújítása miatt járt hónapok óta rövidített útvonalon.

Lényeges közúti forgalomkorlátozással járó olyan munka, amely nyárra volt időzítve, nem maradt fenn az őszi időszakban. A Fővárosi Önkormányzat és a BKK számos közlekedésfejlesztési beruházást valósít meg, melyek egy jelentős része hosszú évek óta halogatott, műszakilag elengedhetetlen munkák elvégzése a főváros infrastruktúráján. Ilyen az 1-es villamos felújítása, a Kerepesi úti Százlábú híd felújítása vagy a Sibrik Miklós úti felüljáró újjáépítése. Ezek a munkák egy nyári tanszünet alatt nem végezhetők el, mindegyik felsorolt kivitelezési munka időigénye közel két év. Így ezek a fejlesztések kényszerűen az őszi időszakban is forgalomkorlátozással járnak együtt, de ezeket igyekszünk minimalizálni. 

A felújítási munkálatok ütemezésekor alaposan átgondolt műszaki, projektmenedzsment és közlekedésszervezési szempontokat vesz figyelembe a Főváros közlekedésfejlesztője, a Budapesti Közlekedési Központ. Jelentősebb kivitelezési munkákat közúti torlódások nélkül a városszerkezet adottságai miatt nem lehet elvégezni Budapesten, ezzel együtt minden munkát úgy szerveztünk meg, hogy a lehető legkisebb zavart és fennakadást okozzák a város életében, a munkák által okozott kényszerű akadályoztatás miatt pedig kérjük és köszönjük a Budapesten közlekedők türelmét. Ugyanakkor, a Jobbik sajtótájékoztatón elhangzottakat pusztán politikai kampánynyilatkozatnak tekintjük, és a vádaskodást pedig a sok száz, a fővárosi közlekedési infrastruktúra fejlesztésén dolgozó szakember nevében visszautasítjuk.

Budapesti Közlekedési Központ