BKK: nem látványberuházás az 1-es villamos fejlesztése

Az LMP főpolgármester-jelöltje mai sajtótájékoztatóján olyan közlekedési fejlesztések megindítását sürgette, amelyek már régóta zajlanak, továbbá látványberuházásnak nevezte azokat a fővárosiak által régóta elvárt fejlesztéseket, amelyek szükségességéhez nem fér kétség.
 
A teljes elektronikus jegyrendszer (kapuk, kártyaalapú intelligens jegyrendszer) tendereztetése utolsó fázisban van, a végleges ajánlatokat szeptember közepén kapták meg. A beruházással összehangoltan, annak első lépéseként 2014 májusában elkezdték az új jegy- és bérletkiadó automaták telepítését, jövő év elejére mind a 300 új automata működni fog, ezek telepítése folyamatosan történik jelenleg is, és a budapestiek örömmel használják ezeket. Az új jegyrendszer igazságosabb tarifarendszerrel, időalapú jegyekkel, otthonról, internet vagy mobiltelefon segítségével is feltölthető kártyákkal, meghosszabbítható bérletekkel, a hév- és metróállomásokon pedig telepített ki- és beléptetőkapukkal reformálja majd meg a jelenlegi, elavult struktúrát. Az új tarifarendszer tehát sínen van. 
 
Az 1-es villamos a főváros egyik legfontosabb villamosjárata, melynek jelenleg zajlik az átfogó rekonstrukciója. A beruházás I. ütemének részeként nem csupán az infrastruktúra újul meg, de a villamosvonalat is meghosszabbítják. A Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út útvonalon haladva 2015-ben éri el a Fehérvári utat, ahol ideiglenes végállomást alakítanak ki. Az 1-es villamos meghosszabbítását a Rákóczi híd 1995-ös átadása óta várják nemcsak a közlekedésszakmai szervezetek, de ami sokkal fontosabb: a budapestiek is. A már jelenleg is zajló meghosszabbítási munka tehát egyáltalán nem nevezhető látványberuházásnak, a fővárosi közlekedési hálózat elengedhetetlenül hiányzó, gyűrűs hálózati eleme létesül az 1-es meghosszabbításával. 
 
Az 1-es villamos meghosszabbítására 20 éve várnak a fővárosiak, a Tarlós István irányítása alatt befejezett M4-es metró pedig – amelynek elindulása közel 15 évig húzódott – átadása óta zavartalanul üzemel. 2010 óta több közlekedésfejlesztési beruházás zajlott le, mint előtte 20 éven át bármikor, 300 új autóbusz állt forgalomba és több mint 200 alacsonypadlós néhány éves, jó állapotú alacsonypadlós busz érkezett. 47 db új villamos és 24 db új trolibusz érkezik a fővárosba. Átadta a Főváros az M4-es metrót, jól halad az 1-es és 3-as villamosok felújítása.
 
 
 
Budapesti Közlekedési Központ