Idén is kiosztották a Best of Budapest & Hungary díjakat

Az idén 58 kategóriában osztották ki a Best of Budapest & Hungary díjait, amellyel a hazai vendéglátó, szállodai és más szolgáltatói szféra legjobbjainak munkáját ismerte el a szakmai zsűri. A vendéglátás, a szállodaipar és szolgáltatás legnagyobb seregszemléjének szombat esti gáláján Csomós Miklós kulturális és oktatási főpolgármester-helyettes mondott köszöntőt.
 
Csomós Miklós üdvözölte, hogy fejlődik a turizmus, végre Budapestet is felfedezik a külföldiek, "olyan szintre juthatunk, amelyet a magyar főváros valóban megérdemel". Példaként említette a Sziget fesztivált, a magyar és külföldi fiatalok találkozási helyének egyik jelképes területét.
 
A rendezvényen kilenc kiemelt díjat adtak át, közülük a legrangosabb az Életmű Díj, ezt a zsűri az idén Gerendai Károlynak ítélte fesztiválszervező és gasztronómiai munkásságért.
 
A kiemelt díjak között új kategória az év cukrásza, ezt Pataki János kapta, az év séfje Giorgio Cavicchiolo lett.
 
Az év gasztroborásza címet Heimann Zoltán érdemelte ki.
 
A fővárosban az év éttermese - modern kategóriában - Pintér Katalin, míg klasszikus kategóriában Zsidai Zoltán Roy lett.
 
Az év éttermese - vidék kategóriában - Szikora Eszter és Paór Anikó, ők a szigetmonostori Rosinante Stílusos Vidéki Étterem és Fogadó népszerűsítéséért tettek sokat.
 
Az év szállodása díjat Budapesten Emile Bootsma, a Kempinski Hotel Corvinus igazgatója kapta. A vidéki kategória díját Pusztai Erzsébet, a hévízi Lotus Therme Hotel & Spa és a büki Greenfield Hotel Golf & Spa igazgatója érdemelte ki.
 
A zsűri "Különleges elismerés"-t adott Horváth Tamásnak és Kalocsai Zoltánnak, a harmadik Michelin-csillagos étterem, a Borkonyha vezetőinek.
 
A Best of Budapest kiadó tulajdonosa, Freed Péter több mint két évtizede alapította a Best of Budapest & Hungaryt. A szállodai és éttermi kiadvány mára olyan multimédia platformmá vált, amely egyaránt szolgálja és tájékoztatja nyomtatásban (The Guide), online, hírlevélben és mobil alkalmazással is a magyarországi gasztronómia, vendéglátás és turizmus szereplőit, a szolgáltatókat és a fogyasztókat is.
 
A kiadó 1993 óta minden évben megkérdezi olvasóit és üzleti partnereit, illetve a kiadó bizottságának tagjait arról, hogy kit tartanak a hazai vendéglátó, szállodai és más szolgáltatói szféra legjobbjainak. Az így beérkezett szavazatok, valamint a kiadó ellenőrzése alapján ítélik oda az elismeréseket.