Elkezdődtek a próbajáratok az 1-es villamosvonal Puskás Ferenc Stadion és Közvágóhíd közötti szakaszán

Elindultak az utasok nélküli próbamenetek az 1-es villamos felújított szakaszán a Puskás Ferenc Stadion M és a Közvágóhíd H megálló között. A tervek szerint 2014. szeptember 7-én, vasárnaptól ismét közlekedik majd az 1-es villamos ezen a szakaszon, addig tart még az autóbuszos pótlás.
Az átépített 5 kilométeres szakaszon az összes megállóhely megújult: a meghosszabbított és 26 cm magasra átépített peronoknak köszönhetően az új CAF villamosok üzembe állításának köszönhetően a villamosvonal akadálymentesített lesz.
 
A szeptember 7-ei tervezett forgalomba helyezés még próbaüzemnek minősül: a kiegészítő munkavégzés és a műszaki átadás-átvétel ezen a szakaszon október 20-ig tart. Az 1-es villamos vonalán a próbajáratok már elindultak, azonban ezek a szerelvények utasokat még nem szállítanak. Az 1-es vonal építésével összefüggő forgalomkorlátozások ugyanakkor már szeptember 1-jén, hétfőn több vonalon megszűntek: a 28-as, a 18-as, a 41-es, a 47-es, a 48-as és a 62-es villamos újra az eredeti útvonalán jár.
 
Az 1-es villamos felújítása ütemterv szerint halad: az északi szakasz teljes műszaki átadás-átvétele június végéig tartott, addig zajlott az utasforgalmi próbaüzem. Ez idő alatt a forgalom zavarása nélkül elvégezhető egyéb munkálatokat befejezték: beüzemelték a lifteket, mozgólépcsőket, utastájékoztatási elemeket helyeztek ki, megtörtént a környezetrendezés. 2013. december 15-én forgalomba helyezték az Árpád híd M–Lehel utcai, 2014. május 5-én a Bécsi út–Vágány utcai vonalszakaszt, 2014. szeptember 7-én pedig elindulhat a forgalom a Puskás Ferenc Stadion M és a Közvágóhíd H között.
 
A Puskás Ferenc Stadion M és a Lehel utca között, ahol a teljes pálya átépül, a munkálatok ütemterv szerint november végéig tartanak. Ezen a szakaszon tehát a korlátozások továbbra is érvényben maradnak.
 
Az 1-es villamos jelenlegi vonala a Bécsi úti végállomástól a Közvágóhídig (Soroksári útig) 13,2 km hosszú. A projekt része, hogy a déli szakaszt a Rákóczi hídon átvezetve egészen a Fehérvári útig meghosszabbítsák – ezért épül teljesen új pályaként a Rákóczi hídon keresztül további 3,3 km-es rész –, és ezzel új kötöttpályás közlekedési kapcsolat jöjjön létre Dél-Buda és Pest között.
 
A Puskás Ferenc Stadion M és a Közvágóhíd H megálló között - mintegy 5 kilométeres szakaszon újjáépült valamennyi megállóhely hosszabb lett és 26 cm magas peronok létesültek, melynek köszönhetően az új CAF villamosok üzembe állítását követően a vonal akadálymentes lesz.
 
Teljes, az esőtől védő peronlefedés épül a Népliget és a Közvágóhíd megállóhelyen, és a peront részlegesen lefedő, az 1-es északi szakaszáról is ismert váró épült a Hős utca, a Hidegkúti Nándor Stadion, a Kőbányai út, a Vajda Péter utca, az Albert Flórián út, a Ferencváros vasútállomás és a Mester utca megállóban.
 
Átépült a 28-as villamos keresztezése, a Kismartoni úti útátjáró és a Mester utcai átszelés, valamint a Közvágóhíd megállóhely vágányai. Az Elnök utcánál új váltókat építettek be, hogy forgalmi zavar esetén a villamosközlekedés szakaszosan is fenntartható legyen.
 
Részlegesen felújítottak 3 áramátalakító állomást (a Szörény utcait, a népligetit és a ferencvárosit), és megújult az áramellátás biztosító kábelhálózat is. Elkészültek a kapcsolódó forgalomtechnikai, burkolatépítési és közműépítési munkák. Akadálymentes gyalogoskapcsolatok, megközelítési útvonalak épülnek a megállóhelyeknél. A Közvágóhíd megállót új rámpával akadálymentesítik.
 
A Fővárosi Önkormányzat és a BKK kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása része az „1-es és 3-as villamosvonalak továbbfejlesztése I. üteme, a budapesti körgyűrűs, kötöttpályás hálózat fejlesztésének részeként” című projektnek, amelyet az Európai Unió Kohéziós Alapja az Új Széchenyi Terv alapján támogat. A projekt 93,92% európai uniós támogatás felhasználásával összesen 44.442.766.724 forint értékű. Az 1-es villamosvonal kivitelezési költsége mintegy nettó 27,49 milliárd forint.

Hírek

RSS megtekintés