Együtt népszerűsíti Budapestet a BFTK és a Magyar Turizmus Zrt

dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezetője aláírják az együttműködési megállapodást
Stratégiai megállapodást írtak alá a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BTFK) Nonprofit Kft. vezetői szerdán. A megállapodás szerint a két szervezet a jövőben együtt népszerűsíti Budapestet.
 
- Hiánypótló megállapodásról van szó, amellyel adósak voltunk a főváros turizmusának alakítása érdekében. Ennek értelmében a szervezetek a jövőben minden olyan tevékenységet együtt, illetve összehangoltan végeznek, amely Budapest mint turisztikai célpont népszerűsítésére irányul - mondta Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes az esemény szerdai sajtótájékoztatóján. Hozzátette: az utóbbi évben sokat fejlődött a turizmus Magyarországon és a fővárosban, különösen az egészség-, a gyógy- és a konferenciaturizmus, valamint a gasztronómia területén.
 
 
Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta: a két szervezet már hosszú évek óta együttműködik, a megállapodás konkrétabb irányokat szabhat a közös munkának, együtt jobb teljesítményre lesznek képesek. Kiemelte: Budapest Magyarország első számú turisztikai célpontja, tavaly a külföldi vendégek 65 százaléka érkezett a fővárosba, a vendégéjszakák 58 százaléka valósul meg a fővárosban, és a szállásdíjbevételek 70 százaléka szintén Budapestről érkezik.
 
Bán Teodóra, a BFTK vezetője elmondta: a cél a Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek további javítása, a turistaköltések generálása és fenntartható fejlesztése. Ehhez pedig szükséges a még szorosabb összefogás, amelyet a BFTK – a Főváros hivatalos képviseletében, Budapest turisztikai hivatalaként – saját eszközeivel támogat, és lát el.
A vendégéjszakák száma a fővárosban dinamikusan növekszik 2010 óta, tavaly meghaladta a 8 milliót.
 
 
Az együttműködés legfőbb célja a Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek további javítása, többek között érinti Budapest marketingstratégiának újragondolását, szakmai programok, rendezvények, vásárok, workshopok, konferenciák közös szervezését, az online tartalmak egyeztetését, a kutatási programok közös kialakítását, közös sajtóutak és szakmai tanulmányutak szervezését Magyarországra, Budapestre.

Hírek

RSS megtekintés