Budapest Márka címet kapott a Gerbeaud Cukrászda és az Onyx étterem

Budapest Márka címet adományozott Budapest Főváros Közgyűlése a Gerbeaud Cukrászdának és az Onyx étteremnek, magas színvonalú magyar és nemzetközi szolgáltatásaik elismeréséül.
 
Szentes Tamás főpolgármester-helyettes felidézte: a Budapest Márka címet Budapest Főváros Közgyűlése 2013-ban alapította azért, hogy olyan kiemelkedő tevékenységeket és szolgáltatásokat díjazhasson, amely a főváros és az ország hírnevét egyaránt öregbíti.
 
Kevés márkanév érdemli meg jobban az elismerést, mint a Gerbeaud, hiszen ez a márkanév, már régóta valódi minőséget képvisel, és régóta viszi jó hírét Budapestnek és Magyarországnak a világban - méltatta a cukrászdát Rogán Antal V. kerületi polgármester kedden, az elismerés átadásakor. Mindkét vendéglátóhelyről hangsúlyozta: nem egyszerűen olyan kávéházi és éttermi kultúrát építenek, amely speciálisan magyar, hanem egyaránt jellemzi őket a minőség, a kiszolgálás magas színvonala és a felkészültség is, amely nagyon sokat hozzátesz ahhoz, hogy az étterem és a cukrászda egyaránt erősítse az ország és Budapest hírnevét.

Niszkács Anna, a Gerbeaud marketing vezetője felidézte, hogy a cukrászdát Kugler Henrik soproni cukrász alapította 1858-ban a mai József nádor téren, mai székhelyére, a Vörösmarty térre 1870-ben költözött át. A tulajdonos 1884-től adta át a cukrászda vezetését Gerbeaud Emilnek, aki számos újítást vezetett be, egyebek mellett párizsi édességekkel, több mint százféle teasüteménnyel és csemegecukorkákkal bővítette a kínálatot, de ő honosította meg Magyarországon a macskanyelvet és a konyakosmeggyet is, amelyet azóta is árusítanak. A cukrászda az elmúlt évtizedekben komoly nemzetközi hírnevet is szerzett, kínálatában a hagyományt képviselve megtalálható a klasszikus Dobos torta, az Esterházy torta és a Gerbeaud szelet is, az innovációt pedig többek közt a narancsos-karamellás és a bazsalikomos-citromos, illetve a royal csokoládé szelet képviselik.
 
Hamvas Zoltán, a cég igazgatója elmondta, hogy az Onyx étterem 2007 áprilisában nyitotta meg kapuit a cukrászda mellett azzal a céllal, hogy egy nemzetközi mércével is elismert éttermet hozzanak létre. Az 55 személyes étterem étlapján a magas minőségű nemzetközi ételek mellett hazai alapanyagokból készülő, hagyományos magyar fogások is szerepelnek. Széll Tamás sous-chef a 2013-as lyoni Bocuse d’Or szakácsversenyen 10. helyezést ért el, és Európa 7. legjobb csapata a magyar válogatott lett, emellett a GaultMillau étteremkalauz 17 pontos minősítéssel, a Michelin Guide 2011-ben 1 Michelin csillaggal ismerte el az éttermet.

A Budapest Márka címmel oklevél jár, valamint jogosultság a Budapest Márka embléma használatára. Az elismerést négy területen osztják ki: kiemelkedő termékek, szolgáltatások, kimagasló kulturális-művészeti eredmények, valamint kimagasló közszolgáltatások. Az elismerést területenként évente legfeljebb tíz alkalommal adományozzák. A Budapest Márka cím korábbi kitüntetettjei közé tartozik a vendéglátóhelyek közül a XVIII. kerületben működő Zila Kávéház – Krisztina Cukrászda és Étterem, és a csepeli Rizmajer Kézműves Sörfőzde és Sörház is.
 
MTI
A Fővárosi Közgyűlés 2013. november 14-i ülésén elfogadta a csepeli Rizmajer Sörfőzdének adományozandó Budapest Márka címet. Az elismerést február 27-én Tarlós István főpolgármester és Németh Szilárd XXI. kerületi polgármester adta át Csepelen.
A Krisztina cukrászdát 1984-ben nyitotta meg Zila László mestercukrász az akkori Május 1. strand területének sarkán. A cukrászda 2002 óta a Zila Kávéház Krisztina Cukrászda és Étterem felújított műemlék épületében működik.
A hagyományt követő, kulturális célú, és tudományos eredményeket közvetítő, közművelő, és a kőbányai identitást erősítő tevékenysége kiemelkedő a kulturális központ munkájában - emelte ki beszédében György István főpolgármester-helyettes.