A főpolgármester látogatást tett a Sziget Fesztiválon

Csaknem másfél órás látogatást tett a Szigeten a rendezvény első napjának délutánján Tarlós István Gerendai Károly főszervező kíséretében; a főpolgármester többek között megtekintette a nagyszínpadot, az Europa Meeting Pointot, a szigeti rendőrőrsöt és a rendezvény operatív irányító központját, végül a Budapest Pavilont.
 
 
A főpolgármester gratulált a szervezőknek, mint fogalmazott, „sokan, még a politikusok is eljöhetnének ide szervezést tanulni”, és reményét fejezte ki, hogy az idei fesztivál is sikeres lesz. Hozzátette, idén először kötöttek piaci alapú megállapodást a szervezőkkel. A főváros így lehetővé teszi, hogy a rendezvény sikeres legyen, de a Hajógyári-sziget területét nem ingyen bocsátja rendelkezésre – mondta. (A helyszín használatáért ötvenmillió forintot fizetnek a szervezők a fővárosnak.)
 
 
Tarlós István kiemelte, hogy az idei, immáron 19. alkalommal megrendezett fesztiválon először képviselteti magát a fővárosi önkormányzat saját standdal, a Budapest Pavilonnal. Tarlós István szerint ennek révén is meg tudják ismertetni ország-világgal, a rendezvényre látogató külföldi – főként holland, olasz, német és angol – fiatalokkal Budapest nevezetességeit, ami jó hatással lehet a főváros idegenforgalmára. A főpolgármester örvendetesnek nevezte, hogy a Szigeten nincs agresszivitás és egyre nagyobb a biztonság, és minden évben Magyarországon kuriózumnak számító újdonságokkal találkozhatnak a fesztiválozók, például egy toronydaruval a magasba emelt terasszal, ahol a magasban lehet sörözni vagy vacsorázni.
 
 
Gerendai Károly főszervező kitért arra, hogy idén először vehetik igénybe a látogatók a Budapest-karszalagot – hivatalos nevén a Budapest Citypass-t –, amellyel egyebek között ingyen lehet belépni a fővárosi fürdőbe, ingyen lehet tömegközlekedni, illetve kedvezménnyel lehet bemenni az állatkertbe, a vidámparkba és több múzeumba. Ebből a szervezőkkel korábban kötött megállapodás alapján százmillió forintos bevételhez jut a főváros.
 
A fesztivál alapítója arra is kitért: a Szigetre érkezők 94-95 százaléka megnézi Budapest értékeit, 50 százalékuk pedig több napot eltölt még Budapesten a rendezvény előtt vagy után.