A főpolgármester a 3-as metró felújításáról

A kormány döntött arról, hogy a 3-as metró vonalán futó szerelvényeket felújítani kell. Arról még folyik a mérlegelés, hogy az infrastruktúra – vagyis a 17 km-es pálya, a biztonsági berendezések és az állomások – felújítása belefér-e az úgynevezett IKOP (Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program) keretei közé. A szerelvények felújítását a Főváros saját hitel felvételével meg tudja oldani, hiszen a Kormány átvállalta a ránk hagyott 180 milliárd forint adósságállományt, a város pillanatnyilag adósságmentes.
 
A kormány döntésének köszönhetően kiírható a szerelvények felújítására vonatkozó kivitelezési tender. A 3-as metró infrastruktúrájának felújítására a Főváros által közel egy éve kiírt tervezési tendert pedig már lezártuk. Ostobaság és félreértés volna azt gondolni, hogy néhány tucat ellenzéki aláírás miatt.

A metrószerelvények felújításának kivitelezésére nyílt tendert hirdetünk, amely most a Kormány döntését követően már elindítható. A 3-as metró pályájának kritikus szakaszain már egy évvel ezelőtt megkezdtük a síncseréket.

Az előzetes becslések szerint a szerelvények felújítása 2016-ig, de valószínűsíthetően már jövő év végéig teljes mértékben megtörténik. Az infrastruktúrát illetően annyi ígérhető, hogy 2016 végére a kritikus szakaszok maradéktalanul megújulhatnak, a teljes felújítás az állomásokkal és a biztonsági berendezésekkel együtt hosszabb időt vesz igénybe, ez inkább 2018-ra, 2019-re várható. Továbbra is az utasok biztonsága a legfőbb szempont: csak biztonságos, üzembiztos szerelvények mehetnek ki a pályára.

Hozzátehető: a 2-es metróvonal felújításának előkészítését 1997 táján kezdte az előző városvezetés, ennek ellenére az új szerelvényeket, valamint a biztonsági berendezések cseréjét 2010 után a jelenlegi városvezetésnek kellett biztosítania.