Elektronikus ügyintézés a Főpolgármesteri Hivatalban

​A közigazgatási perekben, illetve birtokvédelmi ügyekben hozott határozatok megváltoztatása iránti perekben, a jogi képviselővel eljáró fél és a belföldi székhelyű gazdálkodó szervezet számára kötelező az elektronikus kapcsolattartás 2016. július 1-jétől. Az elektronikus ügyindításról bővebben az alábbiakban olvashat. Az elektronikusan kitölthető nyomtatványok köre folyamatosan bővül honlapunkon, érdemes ezért időről időre visszalátogatni erre az oldalunkra.

 

„2018.január 1.-től a fővárosi jelképek használatának engedélyezése és a „Budapest” név és változatai használatának engedélyezése esetében is eljárhat elektronikusan. A szükséges nyomtatványok letöltése itt.
Eljárási, adminisztrációs szabályok a fővárosi jelképek használatának engedélyezésére elektronikus ügyintézéshez itt.
Eljárási, adminisztrációs szabályok a „Budapest” név és változatai használatának engedélyezésére elektronikus ügyintézéssel itt.


A letöltött nyomtatványok kitöltéséhez az alábbi ’Általános tájékoztató az elektronikus ügyindításról’ nyújt segítséget.

 

Általános tájékoztató az elekronikus ügyindításról
1. Ügyfélkapu regisztráció

Első lépésben Ügyfélkapu regisztrációra van szükség, https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/
amelynek elengedhetetlen feltétele a regisztráló személyazonosságának igazolása. Ehhez – amennyiben nem rendelkezik minősített elektronikus aláírással – személyesen meg kell jelennie valamelyik Okmányirodában. Az ügyfélkapus regisztrációhoz személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, vagy útlevél, vagy 2001. január 1 - je után kiállított kártya formátumú vezetői engedély), bemutatására, valamint egy egyedi felhasználói név és egy elektronikus levélcím (e-mail cím) megadása szükséges.

2. Ügyindítás technikai előfeltétele
  • számítógépe rendelkezzen internetes kapcsolattal;

  • számítógépére legyen telepítve a Java legfrissebb verziója. A telepítés további részleteiről a www.nav.gov.hu oldalon olvashat.

2.1. Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) keretprogram telepítése

A keretprogram letöltésére azért szükséges, mert az elektronikus nyomtatványok CSAK EZZEL A PROGRAMMAL TÖLTHETŐK KI.

Az „Általános Nyomtatványkitöltő program" telepítéséhez kattintson ide.

2.2 . A szükséges nyomtatvány letöltése

1. Az elérhető nyomtatványok a www.budapest.hu honlapon találhatók:

Űrlap közigazgatási szerv részére a keresetlevél beterjesztéséhez: BPFPH_bpfph_k01.jar

Űrlap keresetlevél beterjesztéséhez jegyző birtokvédelmi határozatának megváltoztatása iránti perben: BPFPH_bpfph_p26.jar

Űrlap a fővárosi jelképek használatának kérelméhez: BPFPH_jelkephasznalat.jar

Űrlap a „Budapest” név és változatai használatának kérelméhez : BPFPH_nevhasznalat.jar

 

2. Indítsa el az ÁNYK keretprogramot. A programon belül válassza az Adatok / Új nyomtatvány menüpontot, és keresse ki, majd jelölje ki kattintással a megfelelő helyről a letöltött nyomtatványt. Ezután a nyomtatványt megnyitható.(A munkafolyamat közben elmentett nyomtatványt értelemszerűen a Nyomtatvány megnyitása indítással folytatható)

 

 

3. Töltse ki a nyomtatványt (célszerű a kitöltés folyamán rendszeresen menteni, és ellenőrzést végezni a megadott ikonok segítségével)

4. Titkosítás: A Kapcsolat az Ügyfélkapuval / Hivatali kapuval menüpontból a nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre funkció választásával történik. A művelet elvégzése kötelező, mivel csak .kr kiterjesztésű titkosított állományok tölthetők fel a Hivatali kapura.

 

5. A dokumentum ellenőrzése és titkosítása után létrejön a .kr kiterjesztésű állomány (boríték), alapesetben a felhasználó C:\felhasznalok\felhasznalonev\abevjava\eKuldes\KR\Kuldendo\ könyvtárában.

2.3. Nyomtatvány feltöltése 
  1. Belépés az Ügyfélkapuba (https://magyarorszag.hu) a saját felhasználónévvel és jelszóval.

  2. Dokumentum feltöltés kiválasztása. A dokumentum feltöltő a következő menüpontokon keresztül érhető el: Ügyfélkapu / Dokumentum feltöltés / Általános dokumentum feltöltés.

  3. Titkosított állomány megnyitása: a Kiválaszt gomb segítségével adható meg a korábban kitöltött adatlap

  4. Feltöltés indítása. Ha a feltöltés sikeres volt, akkor erről az üzenet ablakban kapunk megerősítést.

2.4. Nyomtatvány érkezése a Hivatalhoz

Az elküldés sikerességéről és a Hivatal válaszáról az Ügyfélkapu /Értesítési tárhely /Beérkezett dokumentumok menüpontjában talál értesítést. A Hivatal által küldött üzenet dokumentumában fogja megtalálni annak az ügynek az iktatási számát, amelyet kezdeményezett. A hivatali ügyintézés során (amennyiben szükséges), kérjük, mindig a kapott iktatási számra hivatkozni szíveskedjék.