Elektronikus ügyintézés a Főpolgármesteri Hivatalban

​A közigazgatási perekben, illetve birtokvédelmi ügyekben hozott határozatok megváltoztatása iránti perekben, a jogi képviselővel eljáró fél és a belföldi székhelyű gazdálkodó szervezet számára kötelező az elektronikus kapcsolattartás 2016. július 1-jétől. Az elektronikus ügyindításról bővebben az alábbiakban olvashat. Az elektronikusan kitölthető nyomtatványok köre folyamatosan bővül honlapunkon, érdemes ezért időről időre visszalátogatni erre az oldalunkra.

Általános tájékoztató az elekronikus ügyindításról
1. Ügyfélkapu regisztráció

Első lépésben Ügyfélkapu regisztrációra van szükség, https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/
amelynek elengedhetetlen feltétele a regisztráló személyazonosságának igazolása. Ehhez – amennyiben nem rendelkezik minősített elektronikus aláírással – személyesen meg kell jelennie valamelyik Okmányirodában. Az ügyfélkapus regisztrációhoz személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, vagy útlevél, vagy 2001. január 1 - je után kiállított kártya formátumú vezetői engedély), bemutatására, valamint egy egyedi felhasználói név és egy elektronikus levélcím (e-mail cím) megadása szükséges.

2. Ügyindítás technikai előfeltétele
  • számítógépe rendelkezzen internetes kapcsolattal;

  • számítógépére legyen telepítve a Java legfrissebb verziója. A telepítés további részleteiről a www.nav.gov.hu oldalon olvashat.

2.1. Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) keretprogram telepítése

A keretprogram letöltésére azért szükséges, mert az elektronikus nyomtatványok CSAK EZZEL A PROGRAMMAL TÖLTHETŐK KI.

Az „Általános Nyomtatványkitöltő program" telepítéséhez kattintson ide.

2.2 . A szükséges nyomtatvány letöltése

1. Az elérhető nyomtatványok a www.budapest.hu honlapon találhatók:

BPFPH_bpfph_k01.jar

BPFPH_bpfph_p26.jar

2. Indítsa el az ÁNYK keretprogramot. A programon belül válassza az Adatok / Új nyomtatvány menüpontot, és keresse ki, majd jelölje ki kattintással a megfelelő helyről a letöltött nyomtatványt. Ezután a nyomtatványt megnyitható.(A munkafolyamat közben elmentett nyomtatványt értelemszerűen a Nyomtatvány megnyitása indítással folytatható)

 

 

3. Töltse ki a nyomtatványt (célszerű a kitöltés folyamán rendszeresen menteni, és ellenőrzést végezni a megadott ikonok segítségével)

4. Titkosítás: A Kapcsolat az Ügyfélkapuval / Hivatali kapuval menüpontból a nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre funkció választásával történik. A művelet elvégzése kötelező, mivel csak .kr kiterjesztésű titkosított állományok tölthetők fel a Hivatali kapura.

 

5. A dokumentum ellenőrzése és titkosítása után létrejön a .kr kiterjesztésű állomány (boríték), alapesetben a felhasználó C:\felhasznalok\felhasznalonev\abevjava\eKuldes\KR\Kuldendo\ könyvtárában.

2.3. Nyomtatvány feltöltése 
  1. Belépés az Ügyfélkapuba (https://magyarorszag.hu) a saját felhasználónévvel és jelszóval.

  2. Dokumentum feltöltés kiválasztása. A dokumentum feltöltő a következő menüpontokon keresztül érhető el: Ügyfélkapu / Dokumentum feltöltés / Általános dokumentum feltöltés.

  3. Titkosított állomány megnyitása: a Kiválaszt gomb segítségével adható meg a korábban kitöltött adatlap

  4. Feltöltés indítása. Ha a feltöltés sikeres volt, akkor erről az üzenet ablakban kapunk megerősítést.

2.4. Nyomtatvány érkezése a Hivatalhoz

Az elküldés sikerességéről és a Hivatal válaszáról az Ügyfélkapu /Értesítési tárhely /Beérkezett dokumentumok menüpontjában talál értesítést. A Hivatal által küldött üzenet dokumentumában fogja megtalálni annak az ügynek az iktatási számát, amelyet kezdeményezett. A hivatali ügyintézés során (amennyiben szükséges), kérjük, mindig a kapott iktatási számra hivatkozni szíveskedjék.

Letölthető nyomtatványok