Túl az egymilliomodik bérlésen a MOL Bubi közbringarendszer

Pásztor Enikőt, az egymilliomodik MOL Bubi használót (középen) köszönti Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes (j1), Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató (j2), Szollár Domokos, a MOL szóvivője (b2) és Szűcs Panni, a BKK kommunikációs igazgatója

Pásztor Enikő bérelte ki egymilliomodik alkalommal a MOL Bubi egyik kerékpárját. A szerencsés felhasználót Dr. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes a főváros, Dr. Dabóczi Kálmán vezérigazgató a BKK, Szollár Domokos a MOL Magyarország képviseletében, sajtótájékoztató keretében köszöntötte és ajándékozta meg MOL Bubis meglepetés csomaggal, valamint egy értékes SONY Action Cam Minivel. Pásztor Enikő, aki az általa egyik legtrendibbnek tartott közbringarendszert szinte mindennap használja, nagyon örült, hogy pont neki sikerült az egymilliomodik bérlés.

A több, mint egy éve működő fővárosi közbringarendszer, a MOL Bubi sikere a várakozásokat is felülmúlta. A rendszer indulásától idén október végéig az átlagos napi bérlésszám 2021 volt, de az áprilistól szeptemberig tartó főszezonban átlagosan 3167 bringát béreltek naponta. A felhasználási adatokat elemezve látható, hogy a rendszeres, bérlettel rendelkező felhasználók többsége hetente többször használja a zöld bringákat. Mivel egy regisztrációval egyszerre akár 4 kerékpárt is lehet bérelni egy időben, sokan megosztják a bérletüket mással is, azaz a regisztráltak számánál vélhetően sokkal több ember használja rendszeresen a szolgáltatást. Az egymilliomodik bérlésig a különböző bérlettípusokból (negyed, féléves és éves) 5072 darabot, a különféle jegytípusokból (24 órás, 72 órás, hetijegy) pedig 21752 darabot értékesítettek.

A legnépszerűbb gyűjtőállomások a Margitsziget (16 251 bérlés, a Kálvin tér (14 280  bérlés), az Erzsébet tér (13 907 bérlés), a Városháza Park (12 519 bérlés), és a Fővám tér (12 348 bérlés) voltak.

Az eseményen elsőként felszólaló Dr. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a  MOL Bubi beváltotta a hozzá fűzött reményeket, egy teljes értékű kiegészítő közlekedési móddá vált. Ahogy idén is történt, a főváros a rendelkezésre álló források függvényében a jövőben is folytatni kívánja a rendszer fejlesztését, egyben reményét fejezte ki, hogy egyre többen csatlakoznak majd a közösségi kerékpárrendszert használókhoz.

Dr. Dabóczi Kálmán a BKK vezérigazgatója beszédében hangsúlyozta, hogy a BKK számára a MOL Bubi egy kommunikációs csatorna, amelyen keresztül elmondja, hogy számára mit jelent közlekedést menedzselni: azaz kulturált közlekedési módokat felajánlani, és az ügyfelekre hagyni a döntést, hogy milyen kombinációban használják azokat. A meglévő infrastruktúrák összekapcsolására irányuló rendszerszintű gondolkodás fontosságát is kiemelte. A közbringarendszer ebben a rendszerben egy, a fenntarthatóság irányába mutató kiegészítő közlekedési mód. A vezérigazgató méltatta a MOL Bubi közösségteremtő erejét és a közlekedési kultúrára gyakorolt jótékony hatását is.

Szollár Domokos, a MOL magyarországi kommunikációs igazgatója örömét fejezte ki, hogy szponzorként támogathatnak egy ilyen valóban előremutató kezdeményezést. Elmondta, hogy a MOL szeretne példát is mutatni a szponzorációval, azzal, hogy a régió legnagyobb vállalataként egy fenntarthatóságot segítő rendszert támogat.

A bérlések során jellemzően a félórás díjmentes időintervallumon belül használják a kerékpárokat, átlagosan negyed óráig, ez is mutatja, hogy a MOL Bubi kiegészítő közlekedési mód, más közösségi közlekedési móddal kombinálva szeretik használni az ügyfelek.

A felhasználók javaslatait, észrevételeit figyelembe véve a rendszer indulása óta a város különböző pontjain idén szeptemberig újabb 21+1 gyűjtőállomással és negyedéves bérlettel bővültek a MOL Bubi szolgáltatásai, ezzel is elősegítve, hogy minél többen tudják használni a rendszert. A fejlesztésnek köszönhetően Budapest 11 kerületében már 98 gyűjtőállomás, 2159 dokkolóállás és 1150 kerékpár várja a MOL Bubi közbringarendszer használóit. Egy gyűjtőállomás magántőke bevonásával, a Futureal Csoport támogatásával épült a Corvin sétányon. Névadó szponzorként a MOL évi 122 millió forinttal támogatja a rendszer működését.

A MOL Bubi használói eddig összesen közel kétmillió kilométert tettek meg az almazöld bringákkal.

A fiatalos és trendi közbringarendszer olyan szemléletformáló eszköz, amely ráirányítja a figyelmet a multimodális utazási lehetőségekre, népszerűsíti a kerékpáros és a közösségi közlekedést is, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy Budapest élhetőbb várossá fejlődjön.

Budapesti Közlekedési Központ

Hírek

RSS megtekintés