Megkapta a forgalmi engedélyt az utolsó Ikarus 127V2 típusú busz abból a 18 járműből, amely úgynevezett PKD-konstrukcióban készült, vagyis azokat részelemenként kapta meg és szerelte össze a BKV. A fejlesztés révén az utasok a kor elvárásainak megfelelő, minden tekintetben modern buszokkal utazhatnak, és ezzel párhuzamosan le lehet selejtezni az öreg Ikarus-buszokat is. A PKD – vagyis Partially Knocked-Down kit – konstrukcióban eredetileg három buszt szerzett volna be a BKV, de a pozitív tapasztalatok miatt lehívták a szerződésben szereplő, opcionális, további 15 darabot is.
A BKV buszflottájának e 18 új tagja az európai élvonalba illik. A járművek alacsonypadlósak, légkondicionáltak, az Ikarus 127V2-őket 284 lőerős csúcsteljesítményű, 1055 Nm maximális forgatónyomatékkal rendelkező, hathengeres dízelmotor hajtja. A modern, takarékos dízelmotorhoz hatsebességes, automata nyomatékváltó társul. A modellek a korábbiaknál olcsóbban üzemeltethetők. A 12,7 méter hosszú járművek 29 ülő- és 40 állóhellyel rendelkeznek, így összesen 69 utast tudnak szállítani. A kerekesszékeseket a második utasajtónál beépített rámpa és az utastérben nekik kialakított hely segíti.
A PKD-konstrukció egyik előnye, hogy a gyártó és a megrendelő gördülékenyen tud egymással egyeztetni, ezzel folyamatosan biztosítható a minőség fejlesztése. A BKV reményei szerint a saját összeszerelésű buszok jelenlegi, mintegy 12 százalékos árelőnye is tovább növelhető. A közlekedési társaság versenyképességét javíthatja, ha minél több, saját maga által épített járművel rendelkezik.