Elkészült Kelenföldön a második P+R parkoló is az M4-es metróhoz kapcsolódva

Befejeződött a második P+R építése az M4-es metró kelenföldi végállomásánál. A 485 férőhelyes modern, mozgáskorlátozottak által is igénybe vehető parkoló az őrmezői oldalon biztosítja majd azt, hogy a kerület külső részeiről, vagy az agglomerációból érkezők autójukat lerakva metróval, autóbusszal, villamossal, vagy kerékpárral folytathassák útjukat a belváros irányába.

A KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. által mintegy tíz hónapon át végzett munkák szerződéses összege 273,1 millió forint volt és várhatóan teljes egészében elszámolható lesz európai uniós forrásból. Az épülő Budaörsi úti csomópont és a metróvégállomás őrmezői kijárata között elhelyezkedő parkolót 2015. november 17-én, kedden reggel 8 órától használhatják az autósok.

Az M4-es metróvonal tavaly márciusban átadott első szakaszának legfontosabb célja a belváros tehermentesítése, a felszíni közúti – elsősorban autós – forgalom fokozatos csökkentése. Ebben jelentős szerepet töltenek be a metróberuházáshoz kapcsolódóan épülő parkolók. A Kelenföld vasútállomás térsége ebből a szempontból kiemelten fontos városrész: a vasúti pályaudvar, az új metróállomás, az autóbusz-végállomások, illetve a Budaörsi úti csomópont szomszédságában itt létesül a legtöbb új P+R. 

A kelenföldi metróvégállomás térségében négy helyszínen – az Európai Unió felé történt vállalásnak és a Fővárosi Közgyűlés döntésének megfelelően – összesen közel 1500 új P+R parkolóhely létesül. Az Etele téri oldalon az egyik parkoló – a Volán pályaudvar mögötti területen, a Somogyi út meghosszabbításában 221 férőhellyel – már szeptember eleje óta használható, a másik a Somogyi út és a Gyergyótölgyes utca sarkán épül 247 autónak biztosítva majd parkolási lehetőséget várhatóan ez év decemberétől. 

A metróvégállomás és aluljárórendszer Őrmező felé eső oldalán szintén két parkolót használhatnak majd az autósok: a most elkészült mellett a MÁV Kelenföld vasútállomáshoz kapcsolódó, használaton kívüli vágányainak helyén is létesül egy kb. 500 férőhelyes P+R két ütemben 2016 év végéig – a bontás és a közművek kiváltása már megkezdődött, az előkészítést követő parkoló-építési munkákra kiírt közbeszerzési eljárás pedig folyamatban van. Valamennyi, az új metróhoz kapcsolódó P+R parkoló döntő részben európai uniós forrásból fog megvalósulni. 

Budapest Főváros Önkormányzata 

Budapesti Közlekedési Központ 

BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság